Sökning: "SEX FILMER"
Visar resultat 31 - 35 av 67 uppsatser innehållade orden SEX FILMER.
31. Barytonsaxofon högt upp i det blå : Ur ett designteoretiskt perspektiv hur flageolett-tekniken kan läras autodidaktiskt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)Sammanfattning : Under mitt tredje år på Musikhögskolan Ingesund bestämmer jag mig för att åka på utbyte till Conservatorio Superior de Música de Canarias, Las Palmas, Gran Canaria. Det tredje läsåret ska vi skriva ett självständigt arbete om ett valfritt ämne inom musik. LÄS MER
32. ”Number one: you can never have sex” : En analys av sexualitet och genus i tre skräckfilmer mellan 1997-2017.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/GenusvetenskapSammanfattning : I uppsatsen undersöker jag om Carol Clovers teorier från boken Men, Women and Chain saws: Gender in the Modern Horror Film fortfarande går att applicera på filmer som kom ut efter det att boken publicerats 1992. De två frågorna jag vill besvara är huruvida Clovers text fortfarande går att applicera, samt hur sexualitet och genus representeras i filmerna jag valt att använda. LÄS MER
33. Filmvisning på fritids : En genusanalys av sex animerade filmer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur de manliga och kvinnliga huvudkaraktärerna samt relationerna dem emellan framställdes i sex animerade filmer utgivna 2015 respektive 2016. Filmerna hade visats i några fritidshem i Sverige, varför filmernas framställning av genus problematiserades i relation till läroplanens värdegrund. LÄS MER
34. Using crowdsourcing as a production method in filmmaking – a case study
Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MIDSammanfattning : As our consumption behaviours of media and entertainment change in the age of new media technologies, the means of production change with them. Filmmaking usually follows a set procedure (often with clear hierarchy and specialised roles in the crew) and the flow of the narration has traditionally followed a one-way direction, from the producing part (the producer/director) to the receiving part (the audience). LÄS MER
35. Filmmusik av James Horner : Instrumenteringens betydelse för filmmusikens berättarfunktioner
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktionSammanfattning : Instrumenteringens klangfärg inom rörliga bilder erhåller en viktig funktionalitet då musikaliskt berättande oftast vilja återskapa känslor som speglar berättelsen främst. Det är därför som kandidatuppsatsen avser gå in närmare på området och detta för att bidra med mer kunskap. LÄS MER