Avancerad sökning

Hittade 1 uppsats som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Intressebaserad annonsering - hot eller möjlighet? : En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning om "online behavioural adverting"(OBA) på Facebook

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Lina Mekidiche; Sandra Movafagh; [2018]
    Nyckelord :Online Behavioural Advertising; individually targeted advertisements; consumer behaviour; privacy concern; Facebook; knowledge; Online Behavioural Advertising; intressebaserade annonser; konsumentbeteende; personlig integritet; Facebook; kunskap; individanpassade annonser;

    Sammanfattning : I samband med att människor idag är uppkopplade på internet i en större utsträckning har det bidragit till att allt fler människor har anslutit sig till sociala medier, varav Facebook är det största sociala nätverket. Detta har i sin tur resulterat i att företag ökar sina investeringar i Facebook och behövt ändra sin marknadsföringsverksamhet genom att de intressebaserar annonser utifrån konsumenters online-aktiviteter. LÄS MER