Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. The process of becoming a manager

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Markstedt; Hannah Hoffmann; [2022]
    Nyckelord :Managerial Identity; Identity work; Career transitions; Identity regulation; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain a deeper understanding of how managers experience the transition into their first manager position. Through this study, we will explore how organizational-established resources influence the transition, as well as evaluate these resources through the lens of organizational control and identity regulation. LÄS MER

  2. 2. En krokodil med vingar - en kvalitativ studie om mellanchefens upplevelse av sin roll i flexibla organisationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Markstedt; Linn Wiklund; [2015]
    Nyckelord :rollkonflikt.; coping; krav-kontroll-stöd; flexibilitet; Mellanchef; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa en djupare förståelse för hur mellanchefer i flexibla organisationer upplever sin arbetsroll samt hur de arbetar för att möta de krav som ställs. Studien omfattar mellanchefer i flexibla organisationer, där bemanningsföretag har fått statuera exempel på flexibel organisation. LÄS MER

  3. 3. Marknadsanalys av proteinstandarder för kvantitativ masspektrometri

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildning

    Författare :Nils Anlind; Alexandra Eriksson; Arina Gromova; Marcus Hong; Sara Ljungström; Olof Markstedt; [2015]
    Nyckelord :qprest; absolut kvantifiering; intern standard; marknadsanalys; masspektrometri;

    Sammanfattning : QPrEST är en ny intern standard för absolut kvantifiering av proteiner utvecklat av företaget Atlas Antibodies AB. I en marknad där det redan finns etablerade standarder kan det vara svårt att konkurrera ut de nuvarande produkterna. LÄS MER