Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Animation of humanoid characters using reinforcement learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Erik Lindström; [2019]
    Nyckelord :Reinforcement Learning; Animation; Procedural Animation; Simulated Swimming;

    Sammanfattning : Procedural animations are still in its infancy, and one of the techniques to create such is using Reinforcement Learning. In this project, swimming animations are created using UnityML version 0.6 with their Reinforcement Learning training agents, using the policy PPO, created by OpenAI. LÄS MER

  2. 2. Simulation av Xbox Live Indie Games gränssnittet

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för naturvetenskap och teknik

    Författare :Andreas Wilcox; [2011]
    Nyckelord :Xbox Live Indie Games; Xbox; Indie Games; C#; XNA; XML; Graphics; Interface; Animation; Controller; Marketplace; Xbox Live Indie Games; Xbox; Indie Games; C#; XNA; XML; Grafik; Gränssnitt; Animering; Handkontroll; Marknadsplats;

    Sammanfattning : This thesis was developed as an assignment from Ludosity Interactive where the goal was to develop a copy of the Xbox Live Indie Games-marketplace from the Xbox 360. Ludosity Interactive had a necessity to easily test a game's attractiveness to potential customers using testing people from outside the company in a simulated Xbox Live Indie Games test environment; excluding this developed system there is no other way to do such an analysis without actually releasing the game on the Xbox Live Indie Games marketplace and then analyze the resulting sales from the product. LÄS MER

  3. 3. Trasdocksanimering : En teknik för dynamisk animation i datorspel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Pontus Birgersson; [2007]
    Nyckelord :Animerad Trasdocka; Animerad Ragdoll; Dynamisk animation; Simulerad animation; procedurell animation;

    Sammanfattning : En stor del av spelkänslan ingår i hur saker beter sig och hur karaktärer rör sig. Animering är ett viktigt verktyg för att åstadkomma realistiska rörelser men räcker i många sammanhang inte för att leverera en fulländad känsla av realism. LÄS MER