Sökning: "Spelprestanda"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Spelprestanda.

  1. 1. Empirisk undersökning av minnesredigering på Android-spel

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Kevin Huang; Jiayi Guo; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Minnesredigering är en av de vanligaste metoderna för att modifiera det lokala minnet. Den används bland annat som hackningsmetod för spel på olika plattformar. Idag existerar det en uppsjö av Androidapplikationer som har minnesredigeringsfunktion. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av tvådimensionellt online-spel i kategorin action-strategi för smartphones med fokus på spelupplevelse och prestanda

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system

    Författare :Robin Andersson; [2017]
    Nyckelord :Spelutveckling; Spelupplevelse; Spelprestanda; Prototypning; Python; Kivy;

    Sammanfattning : Vid utveckling av spel till smartphones så krävs ofta flera olika implementationer för olika plattformar. Men det finns olika spelmotorer och ramverk till olika programspråk som kan kompilera samma kod till flera olika mobila plattformar. Kivy är ett sådant ramverk för programspråket Python. LÄS MER

  3. 3. Optimization of 3D Game Models : A qualitative research study in Unreal Development Kit

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Laura Lohikoski - Håkansson; Elin Rudén; [2013]
    Nyckelord :3D graphics; game performance; graphic optimization; 3D models; 3D-grafik; spelprestanda; grafisk optimering; 3D-modeller;

    Sammanfattning : Our goal with this study is to examine how much optimization of 3D game models can affect the overall performance of a game. After a previous pilot study we decided on use a method where we worked with a 3D scene which was made earlier unconnected to this study. LÄS MER