Sökning: "Start-up Management"

Visar resultat 1 - 5 av 173 uppsatser innehållade orden Start-up Management.

  1. 1. Stakeholder Behaviour and Management During the Course of a Project : A Case Study on Green Energy Project Operation

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Yuzhou Fang; [2023]
    Nyckelord :project management; stakeholder management; SM; engineering equipment procurement; stakeholder salience; stakeholder inclusion;

    Sammanfattning : Project stakeholder management (SM) as one of the building blocks for project management theory has been studied by many scholars, and a lot of theoretical frameworks are developed to analyse relevant stakeholders based on different groups of attributes to formulate appropriate expectation managing strategies. Nevertheless, contemporary research rarely describes the dynamic change of stakeholder relationship during the course of a project and mainly focuses on public-private partnership projects where the relationships are complex and some external stakeholders can be threatening to project goals. LÄS MER

  2. 2. Lösning för användning av schampokoncentrat

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Hala Mawas; Carl Jonas Wiklander; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Följande projekt var ett kandidatexamensarbete i Teknisk Design vid Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm. Syftet med projektet var att utveckla en lösning som tillåter en smidig och attraktiv användning av ett schampokoncentrat. Koncentratet utvecklades av start-up företaget Hair-Ability och bestod av ett pulver. LÄS MER

  3. 3. Sustainability and Customer Values as Part of Strategic Marketing : A Focus Group Study Exploring What Customers Value in a Sustainable FMCG Product

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Matilda Schill; Ebba Flykt; [2023]
    Nyckelord :sustainability; FMCG products; customer values; behaviors; marketing; hållbarhet; “FMCG”-produkter; kundvärderingar; beteenden; marknadsföring;

    Sammanfattning : This is a focus group study to explore the marketing process for a start-up company about to develop and launch a sustainable razor. In this process, understanding what the customers value in a sustainable product for daily use, such as razors, and how to apply this in the marketing process is of great importance. LÄS MER

  4. 4. Effektiviseringsmöjligheter i administrativt arbete för projekthantering: En fallstudie

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Agnes Gylling; Hugo Nordahl; [2023]
    Nyckelord :Projekthantering; Projektledning; Administrativt arbete; Dataflödesanalys; Processkartläggning; Dataflödesdiagram; Lean; Effektivisering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med examensarbetet är att Identifiera effektiviseringsmöjligheter för administrativt arbete i projekthantering. Det finns intresse i att undersöka hur det går att standardisera och effektivisera de administrativa arbetet i projektprocesserna. LÄS MER

  5. 5. ”Slåttermarken var troligtvis stängslad, och korna fick bo i skogen” : en jämförande studie av skogsbeten i Örebro och Västerbottens län

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and Management

    Författare :Sofie Ekestubbe; Wilma Johansson; [2023]
    Nyckelord :Extensivt bete; Naturbeten; Betesmark; Naturvård;

    Sammanfattning : En studie som jämfört skillnader i skogsbeten i två delar av Sverige, Örebro län och Västerbottens län. Genom interjuver med lantbrukare och tjänstemän har denna studie samlat in data gällande deras drivkraft till att bevara traditionen bakom skogsbeten. LÄS MER