Sökning: "Statistiskt Analysverktyg"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Statistiskt Analysverktyg.
1. A User-Centric Monitoring System to Enhance the Development of Web-Based Products
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Many websites and products rely heavily on consumers’ usage habits to maximize profit. Therefore, this project aims to aid product development by analyzing server traffic logs. The proposed solution is a monitoring system focusing on user analytics. LÄS MER
2. Distans eller Genmobrott : En kvantitativ statistisk analys av avslut på 80 matcher i damernas elitserie i handboll säsongen 2017-2018
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Studiens syfte är att analysera hur niometers-spelare i damernas elitserie (SHE) i handboll kommer till avslut från zonerna två och tre, från distans eller via genombrott. Den kommer även undersöka ifall det finns ett samband mellan valet av avslut och utgången av matchen. LÄS MER
3. The Seeking of a Business-Optimal Transfer Price - In accordance with the Arm's Length Principle
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The search of a business-optimal transfer price has been going on for decades. One interesting solution aimed to, by the use of game theory, bargaining theory and transfer pricing, create a quantitative solution to optimize the global profits of a multinational enterprise. LÄS MER
4. Är nya lagen om mobilförbud i trafiken effektiv? : -En kvantitativ enkätstudie om attityder bland unga bilförare.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för miljö- och livsvetenskaper (from 2013)Sammanfattning : SAMMANFATTNING Mobilanvändning i trafiken är ett tidigare känt problem som i många fall bidrar till omfattade olyckor, skador och dödsfall. Bakomliggande faktorer till detta beteende är något som både är intressant, viktigt och framförallt nödvändigt att undersöka. LÄS MER
5. How to measure Return on Investment on Voice of the Customer - A case study at the ASSA ABLOY Group
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Innovation är idag en välkänd framgångsfaktor för företag att skaffa sig konkurrensfördelar (Mansury & Love, 2008; Sicotte, Drouin & Delerue, 2014). En bra utgångspunkt för innovation är att samla kundinsikter genom en metod som kallas Voice of the Customer (VoC) där det har visat sig att användningen av metoden kan leda till en hel del förbättringar, både finansiella och icke-finansiella, t. LÄS MER