Sökning: "Stephen Krashen"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Stephen Krashen.

  1. 1. Stimulerar läromedel i engelska för årskurs 5 till språkinlärning? : En komparativ studie av textböcker och övningsböcker för årskurs 5, utifrån Krashens Theory of Second Language Acquisition.

    L2-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Rojhat Aslan; Jonatan Isacsson; [2023]
    Nyckelord :Nyckelord: Engelskundervisning; Läromedel; Krashen; Optimal input; Language Acquisition;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilket manöverutrymme läromedel i engelskundervisningen ger till språkförvärvande med fokus på Stephen Krashens hypotes om optimal språkstimulans. Tre forskningsfrågor undersöks:   1. Hur begripligt är språket i läromedel som används i engelskundervisning i svenska skolor idag? 2. LÄS MER

  2. 2. Understanding the factors behind Chinese students’ speech proficiency of English as a foreign language

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologi

    Författare :Ellinor Karlsson; [2021]
    Nyckelord :SLA; Speech proficiency; Chinese english education;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to understand the factors behind Chinese student’s English-speaking proficiency. The hypothesis formed to answer this issue follows: “Large factors influencing Chinese students’ English speech proficiency is an examination-oriented education system, degree of childhood exposure to English and motivational, stress-free learning environments. LÄS MER

  3. 3. Multilingual Students’ Attitudes Towards Teachers’ Use of First Language in Second Language Teaching

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Ann Vuille-dit-Bille; [2020]
    Nyckelord :Second language acquisition; first language; multilingual students;

    Sammanfattning : The purpose of this essay was to identify multilingual students’ attitudes towards teachers’ use of a first language in the second-language classroom. For the last decades, the number of children growing up in a multilingual environment has been increasing. LÄS MER

  4. 4. Hur den engelska muntliga kommunikationen fungerar i det engelska klassrummet : en studie ur ett lärar- och elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Gabriella Shabo; Petra Touma; [2017]
    Nyckelord :Kommunikation; engelska;

    Sammanfattning : This study aims to examine what factors affect the oral communication of teachers and students in fifth grade. The study is based on analyses of the working methods of four teachers of English, and it also considers the teachers’ as well as their students’ thoughts about oral communication in English. LÄS MER

  5. 5. Language use in the EFL classroom : A literature review on the advantages and disadvantages of teachers’ choices of instructional language in the EFL classroom

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Malin Weijnblad; [2017]
    Nyckelord :EFL; target language; first language; target language instruction; teachers’ motives;

    Sammanfattning : This literature review investigates what previous research has found regarding target language use in the Elementary EFL classroom, and what different views there might be on communicating in English during English lessons. The study is conducted with Stephen Krashen’s (1982) Second Language Acquisition Theory as theoretical perspective. LÄS MER