Sökning: "Vanessa De Luca"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Vanessa De Luca.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på företag i tidningsbranschen : En studie i svensk kontext med fokus på företagsaspekter och branschstruktur

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ellinor Ralmé; Vanessa de Luca; [2020]
    Nyckelord :Digitalization; strategy; business model; business model canvas; business model innovation; dynamic capabilities; industry convergence; industry change; Digitalisering; strategi; affärsmodell; affärsmodellkanvas; affärsmodellinnovation; dynamiska förmågor; branschkonvergens; branschförändring;

    Sammanfattning : Problematisering: En begränsad mängd forskning på tidningsbranschen har genomförts i svensk kontext. Oenighet råder bland forskare vilken del av affärsmodellen som påverkas och på vilket sätt, dessutom är det tvetydigt hurdana affärsmodellsinnovation är framgångsrikt. LÄS MER

  2. 2. Sökmotoranvändares annonsmedvetenhet och attityd mot organiskaoch betalda sökresultat : En kvantitativ studie om hur sökmotoranvändares attityd påverkas av annonsmedvetenhet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Vanessa de Luca; Jacob Rhan; [2018]
    Nyckelord :ad disclosure; attitude; search engine marketing; persuasion knowledge; Annonsmärkning; attityd; sökmotormarkandsföring och persuasion knowledge;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine if there is a relationship between search engine users advertising awareness and attitude towards organic- and/or paid search results. Hypothesis: H1: The attitude toward Google´s paid search results is significantly more negative for search engine users who successfully identify more than 75% of Google´s paid search results on the results page compared to search engine users who successfully identified less than 75% of Google´s paid search results on the search results page. LÄS MER