Sökning: "Varumärkeskapital tjänsteföretag"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Varumärkeskapital tjänsteföretag.

  1. 1. Vilka aspekter beaktar B2B-tjänsteföretag och varför beaktas dessa vid uppbyggandet av ett starkt varumärke?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Alexandra Lindkvist; Jenny Sjödin; [2008]
    Nyckelord :Varumärken; B2B-tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Problemdiskussionen i denna uppsats visar på att det inte har forskats mycket angående varumärkesbyggande för B2B-tjänsteföretag och därför ansåg vi att det skulle vara ett intressant ämne att göra en undersökning om. Denna uppsats har därmed behandlat ämnet varumärken och speciellt B2B-tjänsteföretags varumärkesbyggande. LÄS MER

  2. 2. Vilka aspekter beaktar B2B-tjänsteföretag och varför beaktas dessa vid uppbyggandet av ett starkt varumärke?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Jenny Sjödin; Alexandra Lindkvist; [2008]
    Nyckelord :Varumärken; B2B-tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Problemdiskussionen i denna uppsats visar på att det inte har forskats mycket angående varumärkesbyggande för B2B-tjänsteföretag och därför ansåg vi att det skulle vara ett intressant ämne att göra en undersökning om. Denna uppsats har därmed behandlat ämnet varumärken och speciellt B2B-tjänsteföretags varumärkesbyggande. LÄS MER

  3. 3. Hur arbetar charterföretagen för att stärka sitt varumärke?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Ernest Komujuni; Parisa Aenehband; [2008]
    Nyckelord :Brand equity; core value of services; brand identity; positioning; market communication; internal brand loyalty; associations;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka och utreda hur tjänsteföretag inom charterbranschen arbetar för att stärka sitt varumärke, samt att utreda hur och vilka associationer som skapas kring varumärket. Metod: Försöka implementera en modell för att få en klarare bild över hur charter företag arbertar för att stärka sina varumärken, författarna använder sig olika litteratur käller samt emperiska studier. LÄS MER