Sökning: "Victoria Lindblom"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Victoria Lindblom.

  1. 1. Victoria’s Secret vs samhällets ideal : En kvalitativ studie om om hur krisen 2018 påverkat Victoria’s Secret som varumärke och dess relation med konsumenterna

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Loisa Svedbäck; Sara Lindblom; [2023]
    Nyckelord :Victoria’s Secret; kriskommunikation; varumärkesimage; marknadsföring; samhällsideal;

    Sammanfattning : • Problemformulering och syfte: 2018 hamnade Victoria’s Secret i en kris. Krisen bröt ut när Ed Razek, före detta marknadschef för Victoria's Secret, gjorde kontroversiella uttalanden om transpersoner och om större modeller i en intervju. LÄS MER

  2. 2. Familjehemsföräldrars perspektiv på sammanbrott i familjehemsvård : En allmän litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och kriminologi

    Författare :Victoria Lindblom; Marianne Rytkö Wrangell; [2021]
    Nyckelord :Family foster care; foster parents; foster parents perspective; placement disruption; Familjehemsföräldrar; familjehemsföräldrars perspektiv; familjehemsvård; sammanbrott;

    Sammanfattning : Familjehemsvård är den vanligaste placeringsformen i Sverige för barn som inte kan bo med sin familj. När sammanbrott sker berörs de närmast involverade. Syftet var att genom en allmän litteraturöversikt undersöka familjehemsföräldrars perspektiv på sammanbrott i familjehemsvård. LÄS MER

  3. 3. Feedback för utveckling : En undersökning av feedbackprocessen på konsultföretag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Lindblom; Victoria Karlsson Lundström; [2015]
    Nyckelord :Feedback; Organisation; Feedback-vänligt klimat; Utvecklingssamtal;

    Sammanfattning : Företag och organisationer har individuella upplägg för hur de arbetar med feedback, det är inte garanterat att någon större vikt läggs vid feedback, trots att det utgör en värdefull resurs. Denna studie identifierar vad som utmärker en bra respektive mindre bra feedbackprocess för den enskilda medarbetaren och undersöker hur ett företags riktlinjer och arbetssätt påverkar medarbetarens möjligheter att få bra feedback. LÄS MER