Sökning: "anknytning sociala medier"
Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade orden anknytning sociala medier.
21. FIGHTEN OM FLÖDET En kvalitativ studie om kvinnliga användares uppfattningar om företag på Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht 2015 Handledare: Marie Grusell Examinator: Malin Sveningson Antal ord: 15 360 exkl. referenser och bilagor. Syfte: Syftet med studien är att få förståelse för kvinnors uppfattningar om företags närvaro på Instagram. LÄS MER
22. Performance och revolution : En studie av receptionen kring Pussy Riot
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Syftet med min undersökning har varit att undersöka receptionen kring det ryska konstkollektivet Pussy Riot. Jag har försökt att finna svar på vad det är för omständigheter som ligger bakom uppmärksamheten som gruppen har fått internationellt och i Sverige. LÄS MER
23. Den digitala blomstertid nu kommer : en studie över sambandet mellan platsidentitet och digital fotouppladdning. Kungsträdgårdens körsbärsblomning som exempel
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : En alltmer utbredd uppfattning är att platsers betydelse minskar i takt med ökande digital kommunikation. Människans beteendeförändringar till följd av den digitala kommunikationen ihop med möjligheten att befästa geografiska platser med information innebär att vår syn på den offentliga miljön står inför en radikal förändring. LÄS MER
24. Mode som marknadsföringsverktyg : En studie om innovativ marknadsföring
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Avsikten med vår uppsats är att bringa förståelse kring hur modevarumärken använder sig av nytänkande marknadsföring vid förmedling av sitt budskap, med fokus på: sociala mediekanaler, varumärkesambassadörer och Pop up stores. Vår huvudfråga är; Hur använder sig modeföretag av innovativ marknadsföring för att kommunicera sitt varumärkesbudskap? Innovativ marknadsföring är vårt egna begrepp vilket vi definierar som marknadsaktiviteter med syfte att skapa uppmärksamhet kring ett varumärke med fokus på kreativitet och nytänkande snarare än med pengar. LÄS MER
25. Revisionsbranschens relation till massmedia - En studie om hur revisionsbranschen påverkas av massmedias rapportering
Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Background: Media has for a long time been reporting about the audit industry, often focusing on so-called auditing scandals. Economic journalism has grown stronger, the corporations are given more and more power in society and the public interest is increasing. LÄS MER