Sökning: "anknytning sociala medier"

Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade orden anknytning sociala medier.

  1. 21. FIGHTEN OM FLÖDET En kvalitativ studie om kvinnliga användares uppfattningar om företag på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Rebecka Banck; Lize Larsson; [2016-02-11]
    Nyckelord :Attityder; användare; följare; företag; Instagram; lojalitet; marknadskommunikation; medieanvändning; reklam; sociala medier;

    Sammanfattning : Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht 2015 Handledare: Marie Grusell Examinator: Malin Sveningson Antal ord: 15 360 exkl. referenser och bilagor. Syfte: Syftet med studien är att få förståelse för kvinnors uppfattningar om företags närvaro på Instagram. LÄS MER

  2. 22. Performance och revolution : En studie av receptionen kring Pussy Riot

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Isabelle Bolin; [2014]
    Nyckelord :Feministisk konstteori; Pussy Riot; Ryssland; konstkollektiv;

    Sammanfattning : Syftet med min undersökning har varit att undersöka receptionen kring det ryska konstkollektivet Pussy Riot. Jag har försökt att finna svar på vad det är för omständigheter som ligger bakom uppmärksamheten som gruppen har fått internationellt och i Sverige. LÄS MER

  3. 23. Den digitala blomstertid nu kommer : en studie över sambandet mellan platsidentitet och digital fotouppladdning. Kungsträdgårdens körsbärsblomning som exempel

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Kristoffer Backman; [2014]
    Nyckelord :fotografering; Kungsträdgården; körsbärsblom; platsidentitet; sociala medier; virtuella platser;

    Sammanfattning : En alltmer utbredd uppfattning är att platsers betydelse minskar i takt med ökande digital kommunikation. Människans beteendeförändringar till följd av den digitala kommunikationen ihop med möjligheten att befästa geografiska platser med information innebär att vår syn på den offentliga miljön står inför en radikal förändring. LÄS MER

  4. 24. Mode som marknadsföringsverktyg : En studie om innovativ marknadsföring

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SANNA ÅHMAN; ELIN HAHNE; [2013]
    Nyckelord :Viral spridning; Sociala medier; Pop up stores; Innovativ marknadsföring; Dold marknadsföring; Varumärkesambassadörer;

    Sammanfattning : Avsikten med vår uppsats är att bringa förståelse kring hur modevarumärken använder sig av nytänkande marknadsföring vid förmedling av sitt budskap, med fokus på: sociala mediekanaler, varumärkesambassadörer och Pop up stores. Vår huvudfråga är; Hur använder sig modeföretag av innovativ marknadsföring för att kommunicera sitt varumärkesbudskap? Innovativ marknadsföring är vårt egna begrepp vilket vi definierar som marknadsaktiviteter med syfte att skapa uppmärksamhet kring ett varumärke med fokus på kreativitet och nytänkande snarare än med pengar. LÄS MER

  5. 25. Revisionsbranschens relation till massmedia - En studie om hur revisionsbranschen påverkas av massmedias rapportering

    Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Sofie Milde; Jessica Nilsson; [2013]
    Nyckelord :Revision; Massmedia; Förväntningsgap; Tystnadsplikt; Sociala medier;

    Sammanfattning : Background: Media has for a long time been reporting about the audit industry, often focusing on so-called auditing scandals. Economic journalism has grown stronger, the corporations are given more and more power in society and the public interest is increasing. LÄS MER