Sökning: "anknytning sociala medier"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden anknytning sociala medier.

  1. 11. Betalningsvilja för hållbar transport : Vad kännetecknar en betalande konsument?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Mathias Ravelli; [2020]
    Nyckelord :Sustainable transport; Green transport; Willingness to pay; Hållbar transport; Grön transport; Betalningsvilja;

    Sammanfattning : ABSTRACT Background and purpose: The purpose of this study is to fill the gap which is present in the science area of sustainable transport. According to the literature study that has been performed within this thesis it has not been possible to identify any studies which investigates what individuals that has a willingness to pay (WTP) for sustainable transport has in common. LÄS MER

  2. 12. Från tiden i ett självskadebeteende : En kvalitativ studie om 14 vuxna kvinnors tidigare erfarenheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för psykologi, pedagogik och sociologi

    Författare :Maria Olsen; Lena Bergfalk; [2020]
    Nyckelord :Selfharm; coping; NSSI; relations; attachment; Självskada; coping; NSSI; relationer; anknytning;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att fråga individer med ett bakomliggande självskadebeteende om de i efterhand upplever att relationer så som familj, vänner, skola och sociala medier haft inverkan på deras tidigare självskadebeteende. Studien har utgått från 14 vuxna kvinnor. LÄS MER

  3. 13. Inget förtroende, Inget köp : En studie hur förtroendet för influencers påverkar konsumtionsvanor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Johan Almqvist; Martin Holmgren; [2019]
    Nyckelord :Influencer; marketing; consumer; confidence; influencer marketing;

    Sammanfattning : Within today's society, social media has grown to become a more common thing than most. In Sweden, almost 83 % of the population use social media. With this marketing growth, a role that have become more common is the term ‘influencer’. LÄS MER

  4. 14. Sociala Medier – Utifrån ett marknadsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Leonard Pauve; [2019]
    Nyckelord :Sociala Medier SM ; Facebook; Användare; User Generated Content UGC ; Disruptiva teknologier; Twitter; Kommunikation; Dialog; Servicescape; Relationsmarknadsföring.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera och klarlägga SM ur ett marknadsföringsperspektiv. Detta görs genom att redogöra för dess karaktär samt studera möjligheter och svårigheter som kretsar kring fenomenet. Metoden som använts är kvalitativ och studien bygger på samlad empiri från fem intervjuer. LÄS MER

  5. 15. Sociala mediers nyttopåverkan

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Nationalekonomi

    Författare :Daniel Altsten; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Innevarande studie syftar till att utreda nationalekonomisk nyttoforskning med anknytning till sociala medier. Sociala medier ger upphov till en mängd intressant forskning. Lin & Lu (2011) visar att individer som använder sociala medier känner uppskattning och glädje vid interaktioner på sociala medier. LÄS MER