Sökning: "Användare"
Visar resultat 1 - 5 av 3328 uppsatser innehållade ordet Användare.
1. The UX of AI-Augmented Question Generation
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : The demand for improved digital learning tools has increased over the recent years, and got an additional boost from the Covid-19-pandemic. Many companies use artificial intelligence to improve their systems, one use case being question generation. LÄS MER
2. Sustainable Development of Neurofeedback Device
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Mendi (Mendi, 2020) is a company founded to provide accessibility of brain enhancement training to the ordinary citizen, they reside in Stockholm, Sweden. The Mendi brain training headset has been developed to aid users using neurofeedback. LÄS MER
3. Effekter på nyckeltal i samband med implementeringen av IFRS 16
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background and problem discussion: The previous leasing standard IAS 17 met criticismsince lessees have been able to classify their leases as either operational or financial. Thisoption reduced the comparability for the users of the financial reports, which increased therisk of misinterpreting the financial information. LÄS MER
4. Likvida medel - Ägarkonstellationens påverkan
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Företag håller allt mer likvida medel som en del av sin finansiella strategi. Det har effekt på företagets risk och avkastning, vilket är högst relevant för investerare. Hur ägarnas preferenser, deras motivationer och agentförhållandet påverkar den strategin är idag outforskat. LÄS MER
5. NÄR EN STORLEK INTE PASSAR ALLA En kvalitativ studie om hur olika personligheter hos användare påverkar utvecklingen av gamification
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Gamification är ett begrepp som syftar till att använda element från spelvärlden i helt andra sammanhang i syfte att ändra ett visst beteende samt skapa motivation och engagemang. Det finns ett ökande intresse inom organisationer att använda gamification i syfte att påverka sina medarbetare. LÄS MER
