Sökning: "music industry"

Visar resultat 1 - 5 av 247 uppsatser innehållade orden music industry.

  1. 1. Making obsolescence obsolete - A practical study of obsolescence management theory in the context of a truck OEM

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Andreas Janson; Jonatan Norman; [2020-07-22]
    Nyckelord :disruption; disruptive innovation; disruptive technologies; obsolescence; obsolescence management; truck OEM; trucking industry;

    Sammanfattning : Truck manufacturers are facing unprecedented technological disruptions from electrification,digitalization and automation. When disrupted, sustainment-dominated industries such as thetrucking industry, face increased risks of component and system obsolescence, which might leadto skyrocketing costs and diminishing aftermarket service. LÄS MER

  2. 2. How Global Record Companies Adapt to Digitisation in the Music Industry

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Langley; Ali Ahmed; [2020-02-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The music industry underwent a revolution with the advance of digitisation, which was a disaster for the record companies who relied on physical sales of music from CDs and cassettes. Digitisation meant that music in physical formats switched to digital formats, which came unexpectedly for record companies who lost revenue and market shares. LÄS MER

  3. 3. The unexplored power of buzz in the video game industry

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap; Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Oskar Hammarsten; Sofie Hägerbrand; [2020]
    Nyckelord :Buzz; hype; anticipation; marketing; video game; customer-based brand equity; CBBE; pre-release consumer buzz; PRCB; expectations;

    Sammanfattning : Background: The global video game industry is today bigger than both the film- and music industry and is subject to a lot of competition. Companies are always looking for alternative ways to reach consumers and buzz is identified as a crucial success factor by many scholars. LÄS MER

  4. 4. Vilken betydelse har remasters för generation Y- och Z:s musikkonsumtion?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Måns Lundgren; [2020]
    Nyckelord :music production; culture industry; musikproduktion; remaster; kulturindustrin; vinyl; spotify;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka remasters plats i den digitala eran ur ett generation-Y och -Z:s lyssnare- och konsument-perspektiv, detta för att undersöka ovana lyssnares kunskap i ämnet, deras lyssningsupplevelse av fenomenet och prioriteringar i musikkonsumtion. Genomförandet består av kvantitativ studiedesign, datainsamling med strukturerad intervju samt lyssningstest. LÄS MER

  5. 5. “All a bad b*tch need is money” -en kritisk analys av ambivalensen mellan feminism och kapitalism i musikvideor

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap; Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Nathalia Dalmer; Lisa Strålin Åsberg; [2020]
    Nyckelord :diskursanalys; feminism; femvertising; hiphop; kapitalism; kommersialisering; male-gaze; multimodal; kritisk; musikvideo; objektifiering; populärkultur;

    Sammanfattning : This article argues for the ambivalence between the use of feminist discourses in commercial purposes as the music industry and popular culture is driven by capitalist logic. The issue is analyzed with a multimodal discourse analysis. LÄS MER