Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Private Rehoming of Pets in Sweden : a Study on the Rehoming of Dogs and Cats on the Swedish Online Marketplace Blocket.se

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Clinical Sciences

    Författare :Josefine Stålhandske; [2023]
    Nyckelord :rehoming; relinquishment; adoption; dog; cat;

    Sammanfattning : Thousands of dogs and cats end up in rehoming ads every year. In Sweden, little is known about these pets and why they end up in that situation. Studies made in Sweden have found that most pets rehomed on Blocket. LÄS MER

  2. 2. Fake Mass-Produced Advertisements Detection on Global Online Adult Service Websites

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ernest Pokropek; [2023]
    Nyckelord :Machine learning; Spam detection; Mass-produced spam; Global adult online services; Maskininlärning; Detektering av Spam; Massproducerad Spam; Globala Webbplatser som Erbjuder Eskorttjänster;

    Sammanfattning : A significant amount of sex trafficking victims are being advertised on online adult services, which are currently being flooded with spam. Investigators rely on online adult services to track cases of sex trafficking; however, the ever-increasing volume of spam poses a mounting challenge, making their task progressively more difficult. LÄS MER

  3. 3. Personaliserad marknadsföring inom dagligvaruhandel online i EU : En kvalitativ studie om hur svenska och tyska konsumenter uppfattar personaliserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emelie Vedin; Mina Doderovic; [2023]
    Nyckelord :Personalized marketing; Perception; Online grocery stores; Sweden; Germany; GDPR.; Personaliserad marknadsföring; Uppfattning; Dagligvaruhandel online; Sverige; Tyskland; GDPR.;

    Sammanfattning : Personaliserad marknadsföring är betydelsefullt för e-handeln och dess framgång. “Personaliserad marknadsföring definieras som att designa och leverera skräddarsydda produkter och tjänster till enskilda kunder, personaliserad marknadsföring innebär med andra ord differentierade erbjudanden för enskilda kunder” (Chandra, Verma, Marc Lim, Kumar & Donthu 2022, s. LÄS MER

  4. 4. “Big brother sees you” : A qualitative study on users’ experiences with targeted advertising on Facebook

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Marwa Ali; Mikaela Hollgren; [2022]
    Nyckelord :Targeted advertising; privacy; Facebook; big brother effect; panopticon; Riktad reklam; integritet; Facebook; big brother effekten; panopticon;

    Sammanfattning : As a consequence of the exposure of scandals involving targeted advertising and data collection, privacy concerns have arisen among users of social media, in particular Facebook. Previous research studies demonstrate that consumers have little knowledge about online behavioural advertising and hold misconceptions about it. LÄS MER

  5. 5. Integritet, relevans och hjälpsamhet : Hur ser konsumenters attityder ut avseende individanpassade annonser på nätet?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Asta Groth; Sara Boberg; [2022]
    Nyckelord :integritet; relevant och hjälpsamhet;

    Sammanfattning : Problematiken rörande inskränkt integritet är ett väl studerat fenomen inom individanpassadmarknadsföring, men studier om värdet av att annonser är relevanta och hjälpsamma ur ettkonsumentperspektiv är begränsad. Därför är det intressant att jämföra upplevda för- ochnackdelar för att bidra till en större kunskap om värdet med individanpassad reklam ur ettkonsumentperspektiv. LÄS MER