Sökning: "apocalypse."

Visar resultat 21 - 25 av 72 uppsatser innehållade ordet apocalypse..

  1. 21. Hur kan landskapsarkitekten använda strategisk framsyn för att möta framtidens behov? : användning av strategisk framsyn och scenarioplanering inom landskapsarkitektur

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Nina Littmann; [2021]
    Nyckelord :strategisk framsyn; scenarioplanering; butiksdöd; landskapsarkitektur; framtidsstudier;

    Sammanfattning : Trenderna i samhället i Sverige i dag med digitalisering och näthandel indikerar att det kan komma att ske en ändring i hur vi kommer att använda stadskärnan i framtiden. Ungefär var tionde butik, motsvarande ungefär 5000 butiker, har försvunnit inom detaljhandeln de senaste sex åren. LÄS MER

  2. 22. Shrinkage amid Growth

    Master-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :QI WANG; [2021]
    Nyckelord :urban; apocalypse; resurgence; redemption;

    Sammanfattning : In general, the project I am going to present has two parts, the first part was finished in my first master year (2020.05) and further improved during past days, while the second part is what I have been focused on during the thesis. together, they worked as a complete circle in the project. LÄS MER

  3. 23. LYFT - varumärket som startade snusapokalypsen : En kvalitativ studie om varumärket LYFTs marknadsföring ur ett etiskt perspektiv

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Ella Alvin; Linnéa Jarefjäll; [2020]
    Nyckelord :Marknadsföring; tobak; media; ungdomar; reklam;

    Sammanfattning : Den här undersökningen grundar sig i varumärket LYFT och marknadsföringen av deras nikotinpåsar ur ett etiskt perspektiv. Vi ansåg att det skulle vara intressant att få veta mer om hur konsumenterna själva ser på marknadsföringen av LYFT, vilka de riktar sin marknadsföring till och huruvida det är etiskt rätt att marknadsföra en beroendeframkallande produkt med hjälp utav bland annat influencers med en ung följarskara. LÄS MER

  4. 24. Survival in the Retail Apocalypse : A qualitative study about surviving the retail apocalypse as a retailer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Måns Nilsson; Christoffer Oveby; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The retail apocalypse has a significant impact on the retail sector as we know it. The retail apocalypse is the reason for a harsh economic climate for physical retail stores throughout the world. The purpose of this study was to examine how sales personnel in retail stores can act as a competitive advantage when facing the retail apocalypse. LÄS MER

  5. 25. The Pop(up)ular Brand Experience

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Annie Johnson; Julia Carlsson; Rebecca Larsson; [2020]
    Nyckelord :Pop Up Phenomenon; Pop Up Store; Multisensory Marketing; Multisensory Experience; Experience Economy; Brand Loyalty;

    Sammanfattning : It seems that online retail is erasing the presence of physical stores, referred to as the retail apocalypse. Consumers’ desire to experience brands is increasing whilst sensory experiences in the online retail environment are limited. LÄS MER