Sökning: "arbeta på individnivå med elever"
Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden arbeta på individnivå med elever.
1. Tillgängliga lärmiljöer för elever i matematiksvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Examensförordningen förtydligar att speciallärare har en viktig roll då det gäller att arbeta förebyggande och främjande med tidiga insatser på organisation-, grupp- och individnivå. Lärmiljöer innebär i praktiken den arbetsmiljö där elevers lärande sker. LÄS MER
2. Elevnärvaro : - en översikt om problematisk skolfrånvaro
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Davidsson, Sara (2022). Elevnärvaro - en översikt om problematisk skolfrånvaro.Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
3. En litteraturstudie om strategier i skolan för att stötta elever med selektiv mutism i kunskapande, vänskapande och välbefinnande
Master-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : En litteraturstudie i form av en scoping review genomfördes för att ta reda på vilka strategier skolan behöver utveckla för att stötta elever med selektiv mutism på organisations-, grupp- och individnivå. Selektiv mutism (SM) är en funktionsnedsättning som yttrar sig i en talångest. LÄS MER
4. Hälsofrämjande arbete tillsammans med arbetsterapeuter : En kvalitativ studie om kompetens och insatser ioch för grund- och gymnasieskolan
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)Sammanfattning : Bakgrund: Studien var avsedd att ge bidrag till kunskapsutvecklingen om ökat hälsofrämjande arbete för skolan. Syfte: Att undersöka vilka kompetenser och insatser arbetsterapeuter kan tillföra svenska skolan så att denna kan arbeta mer hälsofrämjande för barn och unga. LÄS MER
5. Hur speciallärare kan främja ordförrådsutvecklingen hos elever i årskurs F–6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Enligt the simple view of reading består läsning av avkodning och språkförståelse och ordförrådet är en betydelsefull komponent i språkförståelsen. Ordförrådsundervisning är inte prioriterad i skolan trots att den har stor betydelse för elevers språk- och läsförståelse, vilket gjorde ämnet angeläget att undersöka. LÄS MER