Sökning: "artificiell intelligens spel"
Visar resultat 21 - 25 av 53 uppsatser innehållade orden artificiell intelligens spel.
21. Predicting expert moves in the game of Othello using fully convolutional neural networks
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Robotik, perception och lärande, RPLSammanfattning : Careful feature engineering is an important factor of artificial intelligence for games. In this thesis I investigate the benefit of delegating the engineering efforts to the model rather than the features, using the board game Othello as a case study. LÄS MER
22. Simultaneous coalition formation and task assignment in a real-time strategy game
Master-uppsats, Linköpings universitet/Artificiell intelligens och integrerade datorsystemSammanfattning : In this thesis we present an algorithm that is designed to improve the collaborative capabilities of agents that operate in real-time multi-agent systems. Furthermore, we study the coalition formation and task assignment problems in the context of real-time strategy games. LÄS MER
23. Trovärdighet hos allierade spelarkaraktärer : Studie av hur indeterministiskt beteende hos allierade spelarkaraktärer påverkar deras trovärdighet i spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Det här arbetet har undersökt hur indeterministiskt beteende hos allierade spelarkaraktärer påverkar mänskliga-spelares uppfattning om spelarkaraktärernas trovärdighet i spel. För att undersöka detta har två AI-tekniker, en indeterministisk teknik som kallas för nyttobaserad AI och en deterministisk teknik som kallas för finita-tillståndsmaskiner implementerats och använts för att modellera beteenden hos spelarkaraktärer i ett actionspel sett ovanifrån. LÄS MER
24. Evaluating how Non-player Character personalities affect the game experience in Future Happiness Challenge
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datalogi och datorsystemteknikSammanfattning : Artificial Intelligence (AI) is used in many games and quite often the Non-Player Character(NPC)s simulate humans. To make the human NPCs believable and feel alive they need to be as human-like as possible in their behaviour. LÄS MER
25. The effect of environmental factors on the human behavior in game like environments
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : In most modern video games, character behavior is scripted. No matter how many times the player exploits a weakness, that weakness is never repaired. To create realistic artificial intelligence in games, it is important to understand how people reason in game like environments and how they arrive at their decisions. LÄS MER