Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. PVCFA: Principal Variation Context Feature Attribution : Distributed Chess for Perturbation-based Saliency Maps

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marco Molinari; [2023]
    Nyckelord :Chess; Perturbation; Saliency maps; Multiagent; Reinforcement Learning; Schack; Perturbation; Saliency maps; Multiagent; Reinforcement Learning;

    Sammanfattning : The research and development field of computer chess improved more in the last 5 years than in the whole history of computers. Unfortunately these unprecedented results comes with techniques that don’t leave much space to intuition and comprehensibility for humans. LÄS MER

  2. 2. Optimization Areas of the Minimax Algorithm : A study on a look-ahead AI as applied to the Fox game

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ludwig Franklin; Hugo Malmberg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Artificial intelligence has become more prevalent during the last few years, revolutionizing the field of computer game-playing. By incorporating artificial intelligence as a computerized opponent, games can become more engaging and challenging for human players. LÄS MER

  3. 3. Evaluating the performance of a team consisting of an advanced agent and a less advanced agent in the game Manille : A comparison of agents trained using the CFR algorithm with and without abstractions.

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oliver Lindgren; Leonardo Rezza; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Making artificial intelligence (AI) algorithms solve games has always been an interesting benchmark of AI research. Perfect information games like Chess can be played on a level beyond human capabilities. LÄS MER

  4. 4. En undersökning av Artificiell Intelligens i spel : AI och dess koppling till spelkänsla i spelet Alien: Isolation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Marcus Palm; [2023]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; Game feel; Skräck;

    Sammanfattning : I detta arbete utförs en undersökning av spelet Alien: Isolation för att se hur dess artificiella intelligens används för att bidra till inlevelse i spelet och spelkänsla. Alien: Isolation valdes till denna undersökning då det är ett spel vars antagonist styrs av ett avancerat AI-system som tycks lära sig efter spelarens beteende. LÄS MER

  5. 5. The impact of integrating Artificial Intelligence into the video games industry. : A case study.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nele Bonn; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; Machine Learning; Generative AI; Video Games; Gaming; Artificiell intelligens; Machine Learning; Generativ AI; TV-spel; Gaming;

    Sammanfattning : Artificial Intelligence (AI) possesses the potential to profoundly reshape numerous established industries, including the video games industry. This transformative potential arises from algorithms that operate not only on a technical level, but also on a creative and artistic level, particularly with the advent of generative AI. LÄS MER