Sökning: "artificiell intelligens spel"
Visar resultat 11 - 15 av 53 uppsatser innehållade orden artificiell intelligens spel.
11. Designval för virtuella karaktärer med artificiell intelligens och deras påverkan på spelupplevelsen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Denna studie undersöker hur spelupplevelsen i ett "management"-spel förändras om virtuella karaktärer agerar verklighetstroget i sina handlingar och val samt hur en spelutvecklare kan hålla nere påverkan på spelets prestanda och samtidigt bibehålla trovärdigheten hos spelets virtuella karaktärer. Resultat från tidigare forskning om AI-LOD har använts som grund i utvecklingen av en prototyp av ett "management"-spel som sedan testats av åtta deltagare följt av individuella intervjuer gällande deras upplevelser av och reflektioner kring spelet. LÄS MER
12. Future-proofing Video Game Agents with Reinforced Learning and Unity ML-Agents
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : In later years, a number of simulation platforms has utilized video games as training grounds for designing and experimenting with different Machine Learning algorithms. One issue for many is that video games usually do not provide any source code. LÄS MER
13. Bluffing AI in Strategy Board Game
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Games have been a field of interest for researchin artificial intelligence for decades. As of now, it is over 5years ago an AI for the strategy game Go, AlphaGo, beat worldchampion Lee Sedol 4-1, which was considered to be an enormousmilestone for AI. LÄS MER
14. Online swarm exploration in virtual 3D environments : Possible approaches for expanding simulation-based game testing
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The use of AI-driven and simulation-based testing of games is becoming a more and more practiced method in the game development industry as present- day virtual 3D environments become more and more semantically complex. Test coverage (here defined as a metric of how many game states are reached in a set of simulation-based tests) in games can be generated by creating interaction between the virtual characters and their virtual environments. LÄS MER
15. Återskapa mänskligt beteende med artificiell intelligens i 2D top-down wave shooter spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Arbetet undersöker mänskligt beteende hos beteendeträd och LSTM nätverk. Ett spel skapades som testades av personer i en undersökning där deltagarna fick spela tillsammans med vardera agent i slumpmässig ordning för att bedöma agenternas beteende. LÄS MER