Sökning: "atmosfär företag"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden atmosfär företag.
1. Arbetsgivarvarumärkets betydelse : -för ett varuproducerande företag på landsbygden
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetslivSammanfattning : Syftet med denna studie var att genom ett medarbetarperspektiv få en fördjupad förståelse för konceptet arbetsgivarvarumärke och vad som uppfattas attraktivt i ett varuproducerande företag på landsbygden. För att uppnå syftet har ett kvalitativt metodval med semistrukturerade intervjuer använts som datainsamlingsmetod. LÄS MER
2. EN BUFFÉ AV OLIKA SINNEN : - När sinnesmarknadsföring på köpcentrum slår slint
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Genom åren har köpcentrum skiftat fokuset från att enbart skapa ett köp- och sälj scenario, till en mer gynnsam atmosfär, där kunderna kan umgås och skapa unika upplevelser. Köpcentrum strävar efter att stå ut bland sina konkurrenter och förse sina kunder med olika utbud av produkter och tjänster. LÄS MER
3. Familjeföretags arbetsgivarvarumärken genom sina ”unika resurspaket”
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : De flesta arbetsgivare är familjeföretag och de strävar som alla andra företag efter att bli attraktiva på arbetsmarknaden. Konkurrensen om rätt arbetskraft gör det allt viktigare att utforma ett starkt arbetsgivarvarumärke, vilket kan göras om det skapas inifrån och ut. LÄS MER
4. Application of Industrial Ecology Concepts in Solar Energy Heat Systems in Mexico
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : The increased understanding of the growing environmental harm linked to today's throughput industry reaches politics and the general public more and more. This study objects to increase resource use of materials and reduce the associated environmental impact. LÄS MER
5. Butikens interna atmosfär : Hur butiker kan använda sig av atmosfärens olika delar
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Ämnet som diskuteras i arbetet handlar om den påverkan av butiksmiljön, som triggar igång specifika känslor och agerande hos kunderna. Även vad en butik kan ändra på och tänka på när designen på atmosfären utformas i syfte att skapa fördelar för både kunder och butiker. Inom butiksatmosfären kan två dimensioner diskuteras. LÄS MER