Sökning: "attractiveness"
Visar resultat 21 - 25 av 792 uppsatser innehållade ordet attractiveness.
21. Personalvetarstudenters upplevelser av vad som är en attraktiv arbetsgivare inom HR-området
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka personalvetarstudenters upplevelser av vad som är en attraktiv arbetsgivare inom HR-området. Studien genomfördes med hjälp av en kvalitativ metod och byggde på tio semistrukturerade intervjuer. Materialet från intervjuerna analyserades med hjälp av induktiv tematisk analys. LÄS MER
22. Pedaling towards a sustainable future: lessons Learned from Cargo Bike Pool Operators in Sweden
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografiSammanfattning : This study examines the impact and potential of cargo bikes as socio-economically and ecologically beneficial modes of transportation. It focuses on the perspectives of cargo bike pool members and the challenges faced by pool operators. LÄS MER
23. Hållbarhetsarbete i företag : En fallstudie på tolkning av hållbarhet samt vilka drivkrafter och hinder det finns med ett IT-konsultbolag hållbarhetsstrategi.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Sustainability has become an increasingly relevant topic today where companies face societal pressure to contribute through sustainability efforts. The IT sector is rapidly changing with technological development, making research on sustainability strategies quickly outdated. LÄS MER
24. Private Equity and Venture Capital Investment Attractiveness
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : This paper is a cross-country study on how national culture affects institutional private equity and venture capital investments in Europe and is based on the previous works of Groh, Liechtenstein and Lieser (2010) and Hofstede, Hofstede and Minkov (2011). We argue that national culture affects capital allocation and that this parameter is often missing in the contemporary discourse on the drivers of investments. LÄS MER
25. Effekten av mikro- och makroinfluencers på köpintentionen : En kvantitativ studie om influencer-typernas påverkan inom färg-kosmetika
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syfte: Studien syftar till att skapa förståelse för om och i så fallhur mikro- och makroinfluencers påverkar relationen mellan attitydkomponenterna (tillförlitlighet, experits och attraktivitet) och köpintentionen. Metod:Denna studie baseras på en kvantitativ forskningsmetod där primärdata samlades in via en digital enkätundersökning. LÄS MER