Sökning: "audience management"

Visar resultat 11 - 15 av 168 uppsatser innehållade orden audience management.

  1. 11. Jaget utan filter : – En kvalitativ intervjustudie om självframställning på sociala medieroch vad som styr förväntningar på jaget

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Sofia Axelson; Josefine Vesterlund; [2023]
    Nyckelord :BeReal; Diary Notes; Netnography; Qualitative Interviews; Self Representation; Social Media;

    Sammanfattning : This study examines whether the social media platform BeReal can change user behavior related to self-representation and expectations of oneself linked to social norms. The research is analyzed based on the theory about presentation of self in everyday life founded by sociologist Erving Goffman. LÄS MER

  2. 12. Helm: Mobilitetshjälpmedel för personer med rörelsenedsättningar

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Alejandro Huayna Fernandez; Josef Jegham; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Möjligheten att förflytta sig är en grundläggande del av många människors vardag och vid begränsad personlig mobilitet uppstår det således svårigheter att kunna utföra vardagliga aktiviteter. Detta kan leda till att en person med begränsad mobilitet kan uppleva en drastiskt minskad känsla av självständighet såväl fysisk som mentalt. LÄS MER

  3. 13. Co-branding som strategi för småföretag och i relationen till deras kunder : En kvalitativ studie om varumärkessamarbeten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriela Valenzuela Rivera; Nour El Khadam; [2023]
    Nyckelord :co-branding; small businesses; qualitative study; brand equity; consumer behavior; brand building; brand associations; relationship marketing;

    Sammanfattning : The aim of this study is to understand how co-branding can be strategically implemented and its relevance in small business customer relationships. The study serves as a guide for small businesses striving to strengthen their brand and improve their customer relationships through strategic utilization of co-branding. LÄS MER

  4. 14. Skapandet av ett legitimt scenframträdande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Tess Rosa Linnea Bandstein; Sara Landorph Nielsen; [2023]
    Nyckelord :Organizational legitimacy; social sustainability; CEO-letter; strategic communication; Goffman; dramaturgy; Social Sciences;

    Sammanfattning : Byggandet av en organisation som externt uppfattas som trovärdig och legitim är av stor vikt för att långsiktigt värna om organisationens överlevnad. Detta görs exempelvis genom att kommunicera om organisationens hållbarhetsprestationer och visioner, och utgör grunden för hur organisationen följaktligen uppfattas av sina intressenter. LÄS MER

  5. 15. Management approaches towards remote teams in new computer hardware product development

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Mayank Malladi; Drosina Yfanti; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how remote teams for new computer HW product development can be managed. Remote collaboration brings a lot of challenges, such as communication gaps, time zone differences, and a lack of face-to-face connection. LÄS MER