Sökning: "audience management"

Visar resultat 6 - 10 av 168 uppsatser innehållade orden audience management.

  1. 6. Kärriktningsvisare för cykel - Bookman Urban Visibility

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Johanna Abrahamsson; Linnéa Berggren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företaget Bookman Urban Visibility ville undersöka marknaden och möjligheter kring integrerbar elcykelbelysning. Idag säljer företaget cykelbelysning och synlighetsprodukter men hade ett intresse av att expandera sortimentet till elcykelbelysning, som elcykelägarna kunde köpa och själva kunde koppla in i batteriet på sina cyklar. LÄS MER

  2. 7. Intrycksstyrning på Instagram - En kvalitativ undersökning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Leon Tu; Jacob Arvidsson; [2023]
    Nyckelord :Intrycksstyrning; självbild; Instagram; identitet; grupp åsikt; framträdande;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how university students at Linnaeus University choose to present themselves on the social media platform Instagram, and how they are affected by their other users. Our research questions are: How do university students present themselves on Instagram? How can these digital self-presentations be understood as impression management? And what are the rules that control our self-presentations on Instagram? The study has a qualitative approach and semi structured interviews have been conducted. LÄS MER

  3. 8. Performing impartiality: A qualitative socio-legal study on impartiality and emotional regulation in lay judges

    Master-uppsats, Lunds universitet/Rättssociologiska institutionen

    Författare :Linda Träff Karlsson; [2023]
    Nyckelord :District courts; Emotional management; Emotional regulation; Impartiality; Lay judges; Performing impartiality; Sweden.; Social Sciences;

    Sammanfattning : A fundamental principle for democracy and the rule of law is that the courts are independent and impartial, which extends to the conduct of judges and lay judges during the trial. In addition, there is the expectation of the courtroom being an unemotional setting, and seeing emotional displays in lay and professional judges could lead to a feeling of partiality in the audience. LÄS MER

  4. 9. Public Service jakt på den unga nyhetskonsumenten - En kvalitativ fallstudie om hur SVT bygger relationer till unga vuxna på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :August Lindberg; Sara Lindgren; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; digital communication; public relations; relationship building; relationship management; relationships on social media; hybrid media systems; social media; strategic listening; dialogue; TikTok. strategisk kommunikation; digital kommunikation; relationsbyggande; relationshantering; relationer på sociala medier; hybrid media system; sociala medier; strategiskt lyssnande; dialog; TikTok; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag har sociala medieplattformar utvecklats till att bli den främsta informationskällan för nyheter bland unga vuxna. Det traditionella broadcast utbudet är inte längre tillräckligt för att nå ut till målgruppen, vilket har gjort att dagens public service organisationer idag behöver se över hur man når ut och kommunicerar sitt innehåll. LÄS MER

  5. 10. SKÖRD : Ett hydroponiskt odlingssystem för odling i hemmet.

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Andrea Tydén; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta projekt syftade i att ta fram ett produktförslag på ett hydroponiskt odlingssystem som gör det enklare för privatpersoner att börja odla inomhus. Systemet skulle användas för odling av ätbara kryddor och sallader samt bidra till ökat välbefinnande i hemmet. LÄS MER