Sökning: "strategic listening"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden strategic listening.

  1. 1. Public Service jakt på den unga nyhetskonsumenten - En kvalitativ fallstudie om hur SVT bygger relationer till unga vuxna på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :August Lindberg; Sara Lindgren; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; digital communication; public relations; relationship building; relationship management; relationships on social media; hybrid media systems; social media; strategic listening; dialogue; TikTok. strategisk kommunikation; digital kommunikation; relationsbyggande; relationshantering; relationer på sociala medier; hybrid media system; sociala medier; strategiskt lyssnande; dialog; TikTok; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag har sociala medieplattformar utvecklats till att bli den främsta informationskällan för nyheter bland unga vuxna. Det traditionella broadcast utbudet är inte längre tillräckligt för att nå ut till målgruppen, vilket har gjort att dagens public service organisationer idag behöver se över hur man når ut och kommunicerar sitt innehåll. LÄS MER

  2. 2. Sustainable Lighting Strategies for Nytorps Gärde. A Case Study

    Magister-uppsats, KTH/Ljusdesign

    Författare :Joseph Hutt; [2023]
    Nyckelord :Perceived safety; darkness; sustainability; light pollution; suburban park; lighting strategy;

    Sammanfattning : This paper focuses on exterior lighting strategies for suburban green areas in Stockholm, using the Nytorps gärde case study as an example. The research methodology employed includes a literature review, a survey, quantitative measurements, and expert interviews. LÄS MER

  3. 3. Arbetsterapeutens roll på särskilt boende och hur de arbetar med att främja meningsfulla aktiviteter för personer med demenssjukdom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Susanna Persson; Judith De Leon; [2023]
    Nyckelord :dementia; meaningful activities; occupational therapy; residential care facilities; arbetsterapi; demenssjukdom; meningsfulla aktiviteter; särskilt boende;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att uppleva meningsfullhet i sina aktiviteter är något som arbetsterapeutyrket har kunskap om. Vad arbetsterapeuter har för arbetsuppgifter inom särskilt boende (Säbo) och hur de jobbar med att främja meningsfulla aktiviteter för personer med demenssjukdom saknas det tydliga riktlinjer om Syftet: Syftet med studien var att beskriva arbetsterapeutens roll och hur de arbetar med att främja meningsfulla aktiviteter för personer med demenssjukdom på särskilt boende. LÄS MER

  4. 4. Strategiskt lyssnande på sociala medier. En studie av hur en kommun praktiserar lyssnande på Facebook.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Jönsson; Victoria Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Strategiskt lyssnande; strategisk kommunikation; sociala medier; Facebook; intressenter; externt lyssnande; Malmö stad Strategic listening; strategic communication; social media; stakeholders; external listening; municipality of Malmö; Social Sciences;

    Sammanfattning : The importance of listening as a part of organizations' strategic communication has been stated in previous research, as well as the possibilities of listening on social media. But the question that remains is: how can strategic listening be put into practice on social media? There is an identified lack of research that highlights how strategic listening can be applied to social media in the practice of organizations, which this study therefore aims to contribute to. LÄS MER

  5. 5. Public Opinion about Sweden during the COVID-19 Pandemic and Implications for its Nation Brand: A Sentiment Analysis

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Verena Rucker; [2022]
    Nyckelord :Nation Branding; Public Diplomacy; Nation Brand Image Perception; COVID-19 Pandemic; Sweden; Twitter; Sentiment Analysis SA ; Social Sciences;

    Sammanfattning : Public Opinion about Sweden during the COVID-19 Pandemic and Implications for its Nation Brand: A Sentiment Analysis This thesis seeks to expand the understanding of nation brand image perceptions by exploring the opinions of international audiences about Sweden during the COVID-19 pandemic in the form of sentiments. Given the strong link between a country’s handling of the COVID-19 pandemic and its nation brand, crises can have an impact on the perception of a country’s image. LÄS MER