Sökning: "Alexandra Skoglund"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Alexandra Skoglund.

  1. 1. Den formativa bedömningens olika strategier och dess inverkan på elevers textarbete i svenskämnet i grundskolans senare år : En systematisk litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Alexandra Skoglund; Karin Dimming Ekdahl; [2023]
    Nyckelord :Formativ bedömning ●Feedback ●Självreglerat lärande ●Textarbete ●Undervisning ●Svenskämnet;

    Sammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie är att öka kunskapen om den formativa bedömningens fem olika nyckelstrategier och hur dessa påverkar elevers arbete med texter i grundskolans senare år. De fem strategierna är transparanta mål, effektiva samtal, återkoppling, självreglerat lärande och kamratrespons. LÄS MER

  2. 2. "Ta det som en man" : Mäns utsatthet för våld i nära relationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen for hälsopromotion och vårdvetenskap

    Författare :Alexandra Stevanovska Berg; Lovisa Skoglund; [2020]
    Nyckelord :domestic violence; female perpetrators of violence; gender norms; male victims; women s violence against men; genusnormer; kvinnliga våldsutövare; kvinnors våld mot män; manliga offer; våld i nära relationer;

    Sammanfattning : Våld i nära relationer är ett omdiskuterat och välkänt samhällsproblem. Ofta handlar dialogen om mäns våld mot kvinnor och det talas sällan om att en man utsätts för våld av en kvinnlig partner. LÄS MER

  3. 3. Etisk framställning och kunduppfattning : En undersökning av samarbeten mellan företag som framställer sig etiskt och företag som inte framställer sig etiskt

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Maria Skoglund; Alexandra Lind; [2012]
    Nyckelord :The Body Shop; Ethical profiling; CSR; Corporate Social Responsibility; Åhléns; Ethical marketing; The Body Shop; Etisk framställan; CSR; Åhléns; Etisk marknadsföring;

    Sammanfattning : Utbudet av etiska produkter har ökat på senare år, vilket borde betyda att människor har blivit mer benägna att köpa etiska produkter. Detta har krävt vissa förändringar i företagens marknadsföring, eftersom en etisk profilering i vissa fall kan kräva en annan infallsvinkel. LÄS MER

  4. 4. Servicelandskapets påverkan på besökarens konsertupplevelse : En intervjustudie av fyra konsertlokaler i Kalmar

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Tommy Hallin; Anna Skoglund; Alexandra Stankovic; [2012]
    Nyckelord :Servicelandskap; upplevelser; konsertupplevelse;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka vilka faktorer, förutom själva artisten och musiken, som påverkar besökarens upplevelse i en konsertmiljö. Vidare är tanken att undersöka om det finns något mönster i hur besökare upplever servicelandskapet. LÄS MER