Sökning: "bemötande- pedagog elev"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden bemötande- pedagog elev.

  1. 11. Hur bemöts flickor och pojkar i klassrummet, ur ett genusperspektiv? : En studie av en pedagog i årskurs ett

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Lärarutbildning

    Författare :Jonna Ronner; Jenny Uhre; [2009]
    Nyckelord :genus; bemötande; interaktion; jämställdhet; klassrum;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att ta reda på hur pojkar och flickor bemöts ur ett genusperspektiv i klassrummet. Bakgrunden till att vi valde att undersöka detta ämne är att vi under våra verksamhetsförlagda utbildningar har sett tendenser på att pedagogerna gör skillnad på pojkar och flickor vad det gäller bemötande. LÄS MER

  2. 12. Familjeklass - ett specialpedagogiskt verktyg?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Petra Widell; [2007]
    Nyckelord :beteendeförändring; familjeklass; föräldrasamverkan; specialpedagogiskt verktyg;

    Sammanfattning : Syftet med följande arbete är att beskriva vad familjeklass är samt att studera om familjeklass är ett specialpedagogiskt verktyg. För att kunna undersöka detta har jag valt att genom intervjuer se vilka behov som finns hos de elever som väljer att medverka i familjeklass, och vilka resurser och vinster som familjeklassen ger elever, föräldrar och pedagoger. LÄS MER

  3. 13. Förhållningssätt påverkar motivation - en studie om hur pedagogers förhållningssätt i samspelet mellan pedagog och elev inverkar på elevernas motivation och engagemang

    Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildning

    Författare :Andre Adenberg; Diana Nordberg; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur pedagogers förhållningssätt i samspelet mellan pedagog och elev påverkar elevernas engagemang och motivation. Vi vill genom studien skapa en möjlighet för alla som är verksamma inom skolan att se hur avgörande den vuxnes bemötande gentemot eleverna är samtidigt som förhållningssättet och dessa faktorers betydelse för elevernas motivation och engagemang betonas. LÄS MER