Sökning: "bibehålla kunder"
Visar resultat 1 - 5 av 90 uppsatser innehållade orden bibehålla kunder.
1. Mellan himmel och jord,var befinner sig kunden? : En undersökning om kunders förtroende till On-Premise- och SaaS-system
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Implementering av affärssystem inom verksamheter kan ge många fördelar, exempelvis effektivisering och automatisering. Hur systemet levereras till kunden kan påverka förtroendet hos kunden. LÄS MER
2. ARTIFICIELL INTELLIGENS INOM SVENSK BANKSEKTOR : En kvalitativ studie om implementering, utmaningar och framtida vägledning
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie fokuserar på att undersöka förutsättningarna för svenska banker att investera i artificiell intelligens (AI) för att förbättra kundnöjdheten. I ljuset av den pågående digitala transformationen och de teknologiska innovationerna som skett inom banksektorn har det analyserats hur bankerna anpassar sig för att möta kundernas förväntningar och behov. LÄS MER
3. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER
4. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER
5. Digitala mellanhänder – hjälp eller fallgrop i den svenska restaurangbranschen? : En kvalitativ studie om mellanhänders påverkan på kundengagemang och värdeskapande
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Digitalisering har gjort att många företag behövt anpassa sin verksamhet mot utvecklingen på marknaden. Plattformar, i form av digitala mellanhänder, har i sin tur tagit ett större spelrum genom att erbjuda företag fördelar som bredare kundbas och ökad synlighet för att bli del av deras nätverk. LÄS MER