Sökning: "bilmodeller"

Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade ordet bilmodeller.

  1. 16. Framtidens hållbara elbilskoncept : En jämförande LCA-studie mellan en elbil och en bränslecellsbil

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell ekologi

    Författare :Sofia Ulin; Julia Wiebert; [2015]
    Nyckelord :Life cycle assessment; LCA; electric vehicle; fuel cell vehicle; hydrogen; Swedish electricity production; GWP; SimaPro 7; Livscykelanalys; LCA; elbil; bränslecellsbil; vätgas; Sveriges elproduktion; GWP; SimaPro 7;

    Sammanfattning : Transportsektorn så som den ser ut i dagens samhälle är inte hållbar då den står för ungefär 30 % av Sveriges totala utsläpp av koldioxid. Detta beror framför allt på att fossila bränslen utgör det främsta drivmedlet inom transportsektorn, och alternativa lösningar måste därför undersökas. LÄS MER

  2. 17. Förvaring för golfutrustning utanpå bil : Produktutveckling formgivning

    M1-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Dina Thamir; Emma Södersten; [2012]
    Nyckelord :Förvaring; golfutrustning;

    Sammanfattning : Denna rapport presenterar examenarbetet som genomförts av Emma Södersten och Dina Thamir, vårterminen 2012 vid Mälardalens högskola. Rapporten handlar om utveckling av produkten utanpå bilen för transport av golfbagar. LÄS MER

  3. 18. En bilkoncern i profil

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Flodén; Joakim Moser; Johannes Ljunggren; [2010]
    Nyckelord :profilering:image:bilkoncern:; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Volkswagenkoncernen har utan tvekan lyckats att diversifiera och profilera de varumärken som nämns i uppsatsen. Vad som dock bör understrykas är att det är i sin helhet som koncernen fungerar bäst. LÄS MER

  4. 19. Insidan ‐ en gemensam konstruktion, utsidan ‐ en välarbetad fasad : En jämförelse av hur Volvo och Land Rover framhäver det unika hos varumärkena i samband med reklamkampanjerna för XC60 och Freelander 2

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Frida Sidnäs; Jennie Åkesson; [2009]
    Nyckelord :Brand; Product platform; Volvo; Land Rover and Communications.; Varumärke; produktplattform; Volvo; Land Rover och kommunikation.;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att vara kostnadseffektiv och utveckla nya bilmodeller i snabb takt använder sig bilföretag av produktplattformar. En produktplattform är ingen fysisk produkt utan varieras med olika komponenter beroende på vilka delar på bilmodellerna som skall vara unika respektive vilka delar som skall vara gemensamma. LÄS MER

  5. 20. Styrning i kund- och leverantörsrelationer – en fallstudie inom fordonsindustrin

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Furåsen; Christel Eklund; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och Problem: Affärsrelationens betydelse har ökat de senaste tio åren. Nya koncept har tillämpats såsom outsourcing, leverantörssamverkan och kundorientering, detta har lett till en ökad integration företagen emellan. Detta har även lett till framväxten av ekonomistyrningsmetoder som sträcker sig över företagsgränserna. LÄS MER