Sökning: "bygg varumärket"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden bygg varumärket.

  1. 1. Hållbart byggande : En fallstudie över företags drivkrafter vid investering i miljöcertifierade byggnader

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sara Pålsson; Sara Jansson; [2017]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; hållbarhet; hållbart byggande; lönsamhet;

    Sammanfattning : Bygg- och fastighetssektorn står för 40 procent av den totala energianvändningen i Sverige. För att minska miljöpåverkan behöver de bygga med minsta möjliga påverkan på miljön samtidigt som det är ekonomiskt lönsamt. LÄS MER

  2. 2. Hållbar samhällsbyggnad inom bygg- och anläggningsbranschen : en fallstudie av varumärket Bjerking AB

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Oscar Eriksson; Martin Wärefors; [2016]
    Nyckelord :Bygg- och anläggningsbranschen; företagsinriktad marknadsföring; hållbarhet; hållbar samhällsbyggnad; hållbar utveckling; intressenter; marknadsföring; teknikkonsultföretag;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor får allt större fokus i samhället. I takt med ökad medvetenhet och högre efterfrågan har aspekter som rör hållbarhet blivit allt viktigare för många företag. Idag arbetar många företag med någon form av hållbarhetsarbete. LÄS MER

  3. 3. Varför miljöcertifiera byggnader?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Nafisat Yakhyaeva; Dennis Johansson Björdin; [2012]
    Nyckelord :Sustainable buildings; Environment certification; Sweden Green Building Council; Economical justifiable; Hygiene factor; Hållbart byggande; Miljöcertifiering; Sweden Green Bulding Council; Ekonomiskt försvarbart; Hygienfaktor;

    Sammanfattning : Hållbar utveckling har haft en växande inverkan på bygg- och fastighetsbranschen under de två senaste decennierna och en rad frivilliga miljöcertifieringssystem för byggnader har vuxit fram, däribland BREEAM och LEED, som idag är de två mest igenkända och internationella certifieringssystemen, samtidigt som allt fler länder bestämmer sig för att ansluta sig till denna gröna rörelse och utvecklar egna, nationella miljöcertifieringssystem för byggnader. Att bygga grönt och kunna verifiera detta med en certifieringsstämpel är idag en betydande och synlig aspekt, men fortfarande är det bara en sida av en mycket bredare strategi för hållbara affärer som sträcker sig in i företagets strategi och ledarskap, integrerad förvaltning och rapportering samt företagens miljöanpassning. LÄS MER