Sökning: "c slöjd"
Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade orden c slöjd.
16. Portfolio som arbetsredskap i skolan. : En studie kring portfolio och dataprogrammet Portfolio Manager 2.
Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : Portfoliometodik är idag ett känt begrepp, likaså digital elevportfolio. Båda dessa begrepp, och en av de programvaror som främst är utvecklade för att vara en aktiv digital elevportfolio, har en central roll i den här studien. Portfolio Manager 2, som programmet i fråga heter, är utvecklat i Sverige av svenska pedagoger. LÄS MER
17. "Skräp" i skolan En undersökning om användningen av skräp som material i slöjd- och bildämnet
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka skräp som ett möjligt material och för kreativtskapande bildämnet i slöjdämnet. Metoder för arbetet har varit: litteraturstudier,enkätundersökning och undersökning av fältet. LÄS MER
18. Svårigheter och möjligheter vid integrering av skapande verksamheter. En kvalitativ undersökning av tre lärares erfarenheter.
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka vad olika lärare ser för möjligheter respektive svårighetermed att integrera skapande ämnen i de traditionellt teoretiska ämnena i skolans tidigare åldrar.Arbetet har en litteraturgenomgång och en empirisk studie. LÄS MER
19. Slöjdlärares undervisning. En undersökning av hur lärare undervisar i slöjd utifrån Göteborgsutbildningen
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Ann-Charlotte Ericson och Emile Le Hir: Slöjdlärares undervisning En undersökning av hurlärare undervisar i slöjd utifrån Göteborgsutbildningen. Göteborgs universitet: Examensar-bete inom lärarutbildningen, 10 p., 2007. LÄS MER
20. Betygsättning i praktiska ämnen en jämförelse mellan Idrott & Hälsa och Slöjd
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : SyfteUndersökningen syftar till att belysa bedömning och betygsprocessen inom de praktiska ämnena Idrott & Hälsaoch Slöjd i årskurs 8 9.Undersökningen ska ge oss en inblick i hur verksamma lärare ställer sig till det målrelaterade betygsystem vilketstyrdokumenten förespråkar. LÄS MER