Sökning: "c slöjd"

Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade orden c slöjd.

  1. 16. Portfolio som arbetsredskap i skolan. : En studie kring portfolio och dataprogrammet Portfolio Manager 2.

    Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Mats Agnarson; [2008]
    Nyckelord :working tool in school computer programme Portfolio Manager 2 digital portfolio administrative tool regarding the school subject woodworks and textile craft was positive; Portfolio digital portfolio Portfolio Manager 2 elevportfolio som arbetsredskap skola pedagogik pedagogiskt lärande redskap elev lärare dator datorn slöjd bild teknik idrott;

    Sammanfattning : Portfoliometodik är idag ett känt begrepp, likaså digital elevportfolio. Båda dessa begrepp, och en av de programvaror som främst är utvecklade för att vara en aktiv digital elevportfolio, har en central roll i den här studien. Portfolio Manager 2, som programmet i fråga heter, är utvecklat i Sverige av svenska pedagoger. LÄS MER

  2. 17. "Skräp" i skolan ­ En undersökning om användningen av skräp som material i slöjd- och bildämnet

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Stina Aronsson; Anna Andreasson; [2007]
    Nyckelord :skräp; slöjd; bild; konst; miljö; kreativt skapand;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka skräp som ett möjligt material och för kreativtskapande bildämnet i slöjdämnet. Metoder för arbetet har varit: litteraturstudier,enkätundersökning och undersökning av fältet. LÄS MER

  3. 18. Svårigheter och möjligheter vid integrering av skapande verksamheter. En kvalitativ undersökning av tre lärares erfarenheter.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Emily Bergholtz; Elin Asteberg Segersson; [2007]
    Nyckelord :skapande verksamhet; integrering; tidiga åldrar; m;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka vad olika lärare ser för möjligheter respektive svårighetermed att integrera skapande ämnen i de traditionellt teoretiska ämnena i skolans tidigare åldrar.Arbetet har en litteraturgenomgång och en empirisk studie. LÄS MER

  4. 19. Slöjdlärares undervisning. En undersökning av hur lärare undervisar i slöjd utifrån Göteborgsutbildningen

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Emile Le Hir; Lotta Ericson; [2007]
    Nyckelord :Slöjd; slöjdlärare; slöjdundervisning; slöjdproces;

    Sammanfattning : Ann-Charlotte Ericson och Emile Le Hir: Slöjdlärares undervisning En undersökning av hurlärare undervisar i slöjd utifrån Göteborgsutbildningen. Göteborgs universitet: Examensar-bete inom lärarutbildningen, 10 p., 2007. LÄS MER

  5. 20. Betygsättning i praktiska ämnen ­ en jämförelse mellan Idrott & Hälsa och Slöjd

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Mattias Hilmersson; Mikael Svantesson; [2007]
    Nyckelord :Idrott Hälsa; Slöjd; bedömning; ;

    Sammanfattning : SyfteUndersökningen syftar till att belysa bedömning och betygsprocessen inom de praktiska ämnena Idrott & Hälsaoch Slöjd i årskurs 8 ­ 9.Undersökningen ska ge oss en inblick i hur verksamma lärare ställer sig till det målrelaterade betygsystem vilketstyrdokumenten förespråkar. LÄS MER