Sökning: "c uppsats CSR"

Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade orden c uppsats CSR.

  1. 16. Tobak på 2000-talet : Marknadsföring och uppfattning av Philip Morris

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Tobias Elmsäter Aronson; Stina Örwén; [2014]
    Nyckelord :Tobacco viral social identity theory brand Philip Morris; Tobak Varumärke CSR viral Philip Morris social identity theory;

    Sammanfattning : I denna uppsats har vi gjort en studie där syftet är att undersöka hur tobaksföretaget Philip Morris använder marknadskommunikationen i sin kommunikation av varumärket Marlboro och deras produkter. Denna uppsats är uppbyggd på tre frågeställningar: Hur marknadskommunicerar Philip Morris sitt varumärke och produkter? Vilka aspekter är det konsumenterna tänker på när de ska köpa cigaretter? Upplever konsumenterna någon påverkan från tobaksföretagens marknadskommunikation? I vår studie har vi valt att en kvantitativ studie som genomfördes i form av en enkätstudie och den besvarades endast av rökare. LÄS MER

  2. 17. Hållbarhetsrevosion : Hur påverkas revisionsbyråerna?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Angelina Dahlström; Alexander Ekqvist; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Hållbarhetsrevision – hur påverkas revisionsbyråerna?Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomiFörfattare: Angelina Dahlström, Alexander EkqvistHandledare: Arne FagerströmDatum: 2013 – januariSyfte: Företag behöver idag visa allmänheten att de arbetar med hållbarhetsfrågor och denna information behöver också oberoende granskas. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur en förändrad efterfrågan av information från intressenter har förändrat revisorns arbetsuppgifter och revisionsbyråernas utbud av tjänster, samt hur revisionsbyråerna ser på den framtida utvecklingen av revisions roll och deras erbjudna tjänster. LÄS MER

  3. 18. Hur kan csr användas för att kommunicera ansvar mot kunderna?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mia Grehn; Linn Hynning; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :   Titel: Hur kan CSR användas för att kommunicera ansvar mot kunderna? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Mia Grehn och Linn Hynning Handledare: Agneta Sundström Date: 2013 januari Syfte: Avsikten med uppsatsen är att skapa förståelse för hur två företag kommunicerar arbetet med CSR och analysera hur konsumenter uppfattar deras CSR strategier och budskap. I studien fäster vi speciell uppmärksamhet på hur kommunikationen av företagens CSR arbete uppfattas av konsumenter samt om företagen lyckats skapa trovärdighet hos dem. LÄS MER

  4. 19. Corporate Social Responsibility, CSR, som del av företagens varumärke : Påverkar CSR kunderna vid val av butik?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emmeli Ahlin; Sandra Skog; [2013]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; branding; consumer choice; Corporate social responsibility; CSR; varumärke; konsumenters val;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING                                                                                       Titel: Corporate Social Responsibility, CSR, som del av företagens varumärke – Påverkar CSR kundernas val vid butik? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Emmelie Ahlin och Sandra Skog Handledare: Agneta Sundström Datum: 2013 – Maj Syfte: Syftet är att beskriva och analysera hur företag arbetar med CSR som del av varumärket och hur det inverkar på konsumenter vid val av butik. Metod: Studien har tillämpat kvantitativ metod och som stöd för datainsamling har en enkätundersökning genomförts. LÄS MER

  5. 20. Dags att hållbarhetsredovisa - Polyplank AB, en fallstudie

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Benita Johansson; Christopher Dahl; [2012]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; Hållbarhetsredovisning; Corporate Social Responsibility CSR ; Global Reporting Initiative GRI ; Polyplank AB.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbete, turismekonomprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, 2FE40E, HT 2011 Författare: Christopher Dahl och Benita Johansson Handledare: Thomas Karlsson Examinator: Krister Bredmar Titel: Dags att hållbarhetsredovisa - Polyplank AB, en fallstudie   Bakgrund: Studier har påvisat att vi överkonsumerar jordens resurser i en allt snabbare takt. En ökad medvetenhet kring dagens miljöproblem har bidragit till att företag i större utsträckning aktivt arbetar för en hållbar utveckling samt för att ta ansvar i samhället. LÄS MER