Sökning: "c uppsats CSR"

Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden c uppsats CSR.

  1. 11. Hållbarhetsredovisning : Implementeringsproblematik kring GRI G4

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Annelie Backlund; Urban Molander; [2016]
    Nyckelord :Sustainability; Implementation; GRI; CSR; Construction;

    Sammanfattning : Titel: Hållbarhetsredovisning-Implementeringsproblematik kring GRI G4 Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Annelie Backlund och Urban Molander Examinator: Tom Karlsson Handledare: Ola Nilsson Instutition: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Kurs: Examensarbete i företagsekonomi 15hp Syfte: Studiens syfte är att uppnå en fördjupad förståelse kring problematiken rörande implementeringsprocessen vid implementering av hållbarhetsredovisning enligt GRI:s G4 riktlinjer. Metod: För studien valdes en deduktiv ansats av kvalitativ karaktär. LÄS MER

  2. 12. Företagens sociala ansvarstagande och dess inverkan på kunders beteende : En kvantitativ studie på sparbankskunder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Robin Stolt; Axel Svensson; [2015]
    Nyckelord :CSR; philanthrophy; strategic philanthrophy; Corporate Citizenship; Saving Banks; CSR; filantropi; strategisk filantropi; Corporate Citizenship; Sparbanker;

    Sammanfattning : Titel: Företagens sociala ansvarstagande och inverkan på kunders beteende- En kvantitativ studie på sparbankskunder Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Axel Svensson och Robin Stolt Handledare: Agneta Sundström Examinator: Jens Eklinder Frick Datum: 2015 – juni Syfte: Syftet med studien är att förklara och testa om det finns ett positivt samband mellan kunders beteende och sparbankernas arbete med filantropi, strategisk filantropi och Corporate Citizenship. Ett delsyfte är att beskriva vilka specifika aspekter av dessa CSR-perspektiv som påverkar kundernas beteende i störst utsträckning. LÄS MER

  3. 13. Sponsring till vilken nytta : för filantropi eller PR?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Elin Jacksson; Elin Åkerblom; [2015]
    Nyckelord :CSR; Filantropi; Sponsring; PR; Samhällsnytta; Image;

    Sammanfattning : Titel: Sponsring till vilken nytta- för filantropi eller PR?   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Elin Jacksson och Elin Åkerblom   Handledare: Agneta Sundström   Datum: 2015 - Juni   Syfte: Syftet är att skapa ökad förståelse för företagens arbete med sponsring, vad som motiverar dem och vilken nytta arbetet bidrar till.   Metod: Uppsatsen har kvalitativ metod och komparativ design som omfattar tio semistrukturerade intervjuer riktade mot tio företag som marknadsför ett sponsorarbete på idrottsarenor. LÄS MER

  4. 14. Hur väl fungerar den statliga hållbarhetsrapporteringen? : En kvantitativ studie om den statliga ägarstyrningen gällande resultatet av att implementera obligatorisk hållbarhetsredovisning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emelie Ohlsson; Mathilda Lungquist; [2015]
    Nyckelord :Hållbarhetsredovisning; CSR; GRI; statlig ägarstyrning;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur väl fungerar den statliga hållbarhetsrapporteringen? - En kvantitativ studie om den statliga ägarstyrningen gällande resultatet av att implementera obligatorisk hållbarhetsredovisning. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Mathilda Ljungquist och Emelie Ohlsson Handledare: Jan Svanberg Datum: 2015- 01-07 Syfte: De statliga företagen i Sverige utgör en väsentlig del av den svenska ekonomin och har en betydande roll för samhället. LÄS MER

  5. 15. Mat till välgörenhet : en alternativ åtgärd för att skapa mervärde av matsvinnet i livsmedelsbutiker

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Fanny Eriksson; Frida Fellenius; Rebecca Norman; [2014]
    Nyckelord :CSR; donation; hållbarhet; matsvinn; livsmedelsbutiker; etik; beslutsfattande; risker;

    Sammanfattning : Svenska livsmedelsbutiker slänger idag en stor mängd matavfall varje år. Av detta skulle en betydande del, om hanterats annorlunda, kunnat konsumeras. Detta leder både till stora ekonomiska och miljömässiga förluster i samhället, för att inte nämna den etiska aspekten när fullt konsumtionsduglig mat slängs. LÄS MER