Sökning: "category management purchase"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden category management purchase.
1. Inköpsfunktionens inflytande på ett företags finansiella prestationer och relationer till leverantörer : En empirisk studie implementerad av kategorisering, SCM, inköpsroller och synergier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Supply Chain Management (SCM) ansågs vara kopplat till hantering av aktiviteter hos företag. Det handlade om att transportera produkter så effektivt som möjligt mellan anläggningar. Det krävdes att aktiviteter var logistiska för att SCM skulle fungera. LÄS MER
2. Consumption of sustainable food products : A study of the Sustainable purchase perception matrix and Sustainable lead consumers; A life cycle assessment of BäR smoothie
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Part 1 The scientific community has identified an attitude-action gap for demographic and psychographic variables when studying sustainable purchase behaviour. By focusing on what happens during the purchase instead of the purchaser, this cross-sectional study aims to understand sustainable purchase behaviour when consumers purchase sustainable food. LÄS MER
3. Sortimentsreducering för ökad lönsamhet : En fallstudie hos företaget Edsbyn
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : Sortiment är hos många företag väldigt stort vilket leder till att företag inte kan hantera sina produkter rätt. Problematiken är att kunderna får för mycket valmöjligheter när det erbjuds ett helt produktsortiment. LÄS MER
4. Brand Avoidance : A qualitative study on why consumers make conscious decisions to avoid social medial platforms like Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Interest in brand avoidance, which is a form of anti-consumption behaviour is growing among scholars, marketers and consumers. The extant literature has focused on the positive attitude consumers have towards brands, failing to account for reasons underlying brand avoidance. LÄS MER
5. Evaluating the Effect of Mobile Display Advertising - Guidelines on how to Advertise in the Mobile Channel
Master-uppsats, Lunds universitet/Ekonomihögskolan; Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Title Evaluating the Effect of Mobile Display Advertising - Guidelines on How to Advertise in the Mobile Channel Authors Anton Olivensjö Gustav Sundberg Supervisors Charlotta Johnsson, Associate Professor, Department of Automatic Control, Faculty of Engineering, Lund University Carl-Henric Nilsson, Associate Professor, Department of Business Administration, School of Economics and Management, Lund University Staffan Engström, Head of Mobile, Schibsted Sverige AB, Sales and Inventory, Stockholm Issue of Study The mobile is a fairly new advertising channel, in which the time spent by consumers has rapidly increased. Advertising spendings are however not aligned, as companies do not fully understand the channel. LÄS MER