Sökning: "category management purchase"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden category management purchase.

  1. 1. Inköpsfunktionens inflytande på ett företags finansiella prestationer och relationer till leverantörer : En empirisk studie implementerad av kategorisering, SCM, inköpsroller och synergier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Eriksson; Alexandra Liberg; [2023]
    Nyckelord :Supply Chain Management; Kraljic; inköpsroller; synergier; empirisk studie;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Supply Chain Management (SCM) ansågs vara kopplat till hantering av aktiviteter hos företag. Det handlade om att transportera produkter så effektivt som möjligt mellan anläggningar. Det krävdes att aktiviteter var logistiska för att SCM skulle fungera. LÄS MER

  2. 2. Consumption of sustainable food products : A study of the Sustainable purchase perception matrix and Sustainable lead consumers; A life cycle assessment of BäR smoothie

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Cecilia Melén; Mirea Wolff; [2021]
    Nyckelord :Compromise; Confidence; WTP; PCE; Sustainable lead consumer; Sustainability marketing; Scepticism; Life cycle assessment; LCA; Environmental impact; Global warming; Eutrophication; Primary energy use; Smoothie; Kompromiss; Självförtroende; WTP; PCE; Hållbar marknadsföring; Skepticism; Livscykelanalys; LCA; Miljöpåverkan; Global uppvärmning; Övergödning; Primärenergianvändning; Smoothie;

    Sammanfattning : Part 1 The scientific community has identified an attitude-action gap for demographic and psychographic variables when studying sustainable purchase behaviour. By focusing on what happens during the purchase instead of the purchaser, this cross-sectional study aims to understand sustainable purchase behaviour when consumers purchase sustainable food. LÄS MER

  3. 3. Sortimentsreducering för ökad lönsamhet : En fallstudie hos företaget Edsbyn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Stephanie Inostroza Galvez; Suleiman Feizi; [2021]
    Nyckelord :Assortment reduction; assortment planning; flexibility; ABC-analysis; assortment variation; category management; corporate image; Porters five forces model; modular products; standardized products; Sortimentsreducering; sortimentsplanering; flexibilitet; ABC-analys; sortimentsvariation; kategoristyrning; företagsimage; Porters femkraftsmodell; modulära produkter; standardiserade produkter;

    Sammanfattning : Sortiment är hos många företag väldigt stort vilket leder till att företag inte kan hantera sina produkter rätt. Problematiken är att kunderna får för mycket valmöjligheter när det erbjuds ett helt produktsortiment. LÄS MER

  4. 4. Brand Avoidance : A qualitative study on why consumers make conscious decisions to avoid social medial platforms like Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Charity Mashegede; Muram Shafik Radwan; Mariam Bilal; [2018]
    Nyckelord :brand avoidance; social media; Facebook;

    Sammanfattning : Background: Interest in brand avoidance, which is a form of anti-consumption behaviour is growing among scholars, marketers and consumers. The extant literature has focused on the positive attitude consumers have towards brands, failing to account for reasons underlying brand avoidance. LÄS MER

  5. 5. Evaluating the Effect of Mobile Display Advertising - Guidelines on how to Advertise in the Mobile Channel

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ekonomihögskolan; Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Olivensjö; Gustav Sundberg; [2015]
    Nyckelord :Campaign Effect; Click-Through Rate CTR ; Engagement; Frequency; Mobile Advertising; Mobile Campaigns; Rich Media; Static Banner; Video; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Abstract Title Evaluating the Effect of Mobile Display Advertising - Guidelines on How to Advertise in the Mobile Channel Authors Anton Olivensjö Gustav Sundberg Supervisors Charlotta Johnsson, Associate Professor, Department of Automatic Control, Faculty of Engineering, Lund University Carl-Henric Nilsson, Associate Professor, Department of Business Administration, School of Economics and Management, Lund University Staffan Engström, Head of Mobile, Schibsted Sverige AB, Sales and Inventory, Stockholm Issue of Study The mobile is a fairly new advertising channel, in which the time spent by consumers has rapidly increased. Advertising spendings are however not aligned, as companies do not fully understand the channel. LÄS MER