Sökning: "coaching och vägledning"
Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade orden coaching och vägledning.
6. BIM i produktionsplanering : Förutsättningar och ledarskap
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Som en följd av att byggbranschen implementerar och använder sig av BIM har nya yrkesroller skapats för att hantera och leda arbetet. Forskning har visat att det råder en osäkerhet gällande dessa yrkesroller, vilka arbetsuppgifter och vilka faser de ska vara delaktig i. LÄS MER
7. Vägledningsmetoder och insatser för preparandelever
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Preparandutbildningen är relativt nytt på gymnasieskola och det är inte alla gymnasieskolor som har denna utbildning. Inom vägledning på gymnasieskolor är studie- och yrkesvägledarnas metoder och insatser för preparandelever inte tydliga, vilket gör att man inte kan på ett strukturerat och överskådligt sätt kunna överblicka insatserna och metoderna. LÄS MER
8. Rehabilitering- Vägen från rehab omställning till arbetslivet
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Rehabilitering är en process som bland annat hjälper klienten att återgå till arbete och även skapa en förändring i livet. Arbetssättet sker på olika sätt i avsikt att klienterna ska kunna uppnå det som krävs för att kunna komma ut på arbetsmarknaden. LÄS MER
9. Samarbetet med jobbcoacher - ur ett arbetsförmedlarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Jobbcoach är idag ett väl använt begrepp i vårt samhälle. Att vara coach kan betyda mycket. Denna uppsats avgränsar sig till de jobbcoacher som slutit ett avtal med arbetsförmedlingen och förväntas bidra med nya kunskaper och angreppssätt till den arbetssökande för att öka deras chanser på arbetsmarknaden. LÄS MER
10. Att utmana framtiden - en enkel match? Betydelsefulla faktorer i en omställningsprocess ur jobbcoachers perspektiv :
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syftet med studien är att belysa upplevelsen av vilka faktorer som är av betydelse i en omställningsprocess ur jobbcoachers perspektiv. För att få ett svar på det användes kvalitativ metod vilka bestod av semistrukturerade djupintervjuer. Fyra jobbcoacher på fyra olika omställningsföretag har intervjuats. LÄS MER