Sökning: "couchsurfing"
Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade ordet couchsurfing.
11. The Commodification of the Couch : A Dialectical Analysis of Hospitality Exchange Networks
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Hospitality exchange (HospEx) networks – online platforms facilitating the connection between a traveler and a local resident – embody many of the cyber-utopian promises intrinsic to the Web as it started out 25 years ago. Such sites have often been conceptualized as a new and daring trend in a booming ‘sharing industry’ and have been researched for topics such as trust, reputation, and online identities. LÄS MER
12. Soffliggare för ett bättre samhälle? En studie om att skapa socialt kapital
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen; Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : Social capital is the key to an effective and well functioning liberal democracy according to Robert D. Putnam in the theory about Making democracy work, and Bo Rothstein in the theory about the Logic of the social trap. LÄS MER
13. Fee, free or flattery -en studie kring betalning i de digitala nätverken Couchsurfing och Flattr
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien har granskat två aktuella nätverk på Internet som spridit sig och skapat reaktioner via Internet och andra medier. De två nätverken som studerats är Couchsurfing som startades 2004 och som idag har flera miljoner medlemmar samt Flattr vilket är ett nystartat nätverk med ett tiotusentals användare. LÄS MER
14. The Intimate Stranger On Your Couch : An analysis of motivation, presentation and trust through Couchsurfing
Master-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : .... LÄS MER
15. Sleeping with Strangers: Redefining experiences in a CouchSurfing world
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : This thesis seeks to examine the relationship between authenticity and co-creation in regards to tourism experiences. In order to explore the relationship between the two phenomena, the visitor/host interaction facilitated through CouchSurfing, an international online hospitality network, is used. LÄS MER