Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 216 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. AI: A helping hand for digital marketing agencies? : AI: En hjälpande hand för digitala marknadsföringsbyråer?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hampus Ekman; Erik Strand; [2024]
    Nyckelord :GPT-3; Digital marketing; Artificial intelligence; Efficiency; Streamlining; Processes; Content generation.;

    Sammanfattning : This study evaluates whether generative AI tools built on the language model GPT-3 can streamline the processes of digital marketing agencies. The method used for gathering qualitative data was two sets of semi-structured individual interviews with different digital marketing agencies. LÄS MER

  2. 2. Kreativa lärproccesers påverkan och möjligheter i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Sanna Wattengaard; Ida Vigren; [2024]
    Nyckelord :creativity; learning processes; mathematics; engagement; primary education; teaching methods;

    Sammanfattning : In this knowledge overview the purpose was to explore the impact of the creative learning process on teaching and how creativity engages the students in mathematics. Articles were collected to answer two main questions for the knowledge review (SAG). LÄS MER

  3. 3. Samskapande med AI i webbdesign : Utforskande av sätt att implementera människa-AI samarbete i en designprocess

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Hampus Jaanson; Markus Harrvik; [2023]
    Nyckelord :AI; co-design; design thinking; Human-centered design; web design; AI; design thinking; medskapande design; människocentrerad design; webbdesign;

    Sammanfattning : De senaste årens utveckling av generativ AI har fått mycket uppmärksamhet i etablerade medier och generellt i samhället, vilket bland annat har handlat om bildgenereringsverktyg. Något som det saknas tidigare forskning kring är hur text-tillbild AI kan användas inom webbdesign. LÄS MER

  4. 4. Kontroversiella frågor i bildämnet : En undersökning om hur bildämnet kan möjliggöra utvecklandet av demokratiska kompetenser genom arbete med kontroversiella ämnen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Belinda Morén; [2023]
    Nyckelord :Visual arts education; democracy mission; controversial; dissident; discourse.; Bildämnet; demokratiuppdraget; kontroversiellt; oliktänkande; diskurs.;

    Sammanfattning : Vi är just nu i en tid av polarisering i det politiska klimatet där fler ämnen och frågor får kontroversiell laddning. Eftersom skolan är en plats där unga ska få möjlighet att utveckla demokratiska kunskaper och förmågor som i förlängningen ska fungera som en motståndskraft mot riskfyllda och odemokratiska beteenden måste ett aktivt arbete med demokratiuppdraget ske. LÄS MER

  5. 5. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jonatan Hagberg; Philip Russell; Emil Larsson; [2023]
    Nyckelord :Big Data analytics; more effective marketing; competencies; Big Data analytics capabilities; dynamic capabilities; market capabilities; material resources; intangible resources; human skills; Big Data analytics; effektivare marknadsföring; kompetenser; Big Data analytics förmågor; dynamiska förmågor; marknadsrelaterade förmågor; materiella resurser; immateriella resurser; mänskliga förmågor;

    Sammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER