Sökning: "creativity types"

Visar resultat 16 - 20 av 90 uppsatser innehållade orden creativity types.

  1. 16. Hallå? Hör ni mig? : En kvalitativ studie om särlokaliseringens påverkan på kommunikation i team

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Wilma Begby Persson; Sofie Hellström; [2021]
    Nyckelord :Communication; dispersed teams; digital communication tools; teams; Kommunikation; särlokalisering; digitala kommunikationsverktyg; team; särlokaliserade team;

    Sammanfattning : Bakgrund: Användningen av särlokaliserade team i organisationer har ökat markant de senaste årtiondena. När ett team arbetar särlokaliserat med hjälp av digitala kommunikationsverktyg ändras förutsättningarna för teamets kommunikation. LÄS MER

  2. 17. Kultur för en hållbar framtid? : En begreppshistorisk idéanalys av kulturens roll i diskursen om hållbar utveckling

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sindi Axelsson; [2021]
    Nyckelord :cultural sustainability; cultural policy; essentially contested concepts; sustainable development; European commission; analysis of ideas; conceptual history; sustainable development goals; cultural concepts;

    Sammanfattning : The study seeks to explore the assigned role of culture in the discourse of sustainable development. It combines a conceptual-historical analysis of the concept of cultural sustainability and sustainable development with an analysis of ideas with cultural policy models as a theoretical tool as ideal types. LÄS MER

  3. 18. Supporting Pre-Productionin Game Development : Process Mapping and Principles for a Procedural Prototyping Tool

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Paulina Hollstrand; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Game development involves both traditional software activities combined with creative work. As a result, game design practices are characterized by an extensive process of iterative development and evaluation, where prototyping is a major component to test and evaluate the player experience. LÄS MER

  4. 19. Supporting Pre-Production in Game Development : Process Mapping and Principles for a Procedural Prototyping Tool

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Paulina Hollstrand; [2020]
    Nyckelord :Game Design; Prototyping; Procedural Content Generation; Pre-Production; Game World Development;

    Sammanfattning : Game development involves both traditional software activities combined with creative work. As a result, game design practices are characterized by an extensive process of iterative development and evaluation, where prototyping is a major component to test and evaluate the player experience. LÄS MER

  5. 20. FÖRSLAGSSYSTEM & FÖRBÄTTRINGSARBETE INOM TILLVERKANDE INDUSTRIER : Kritiska framgångsfaktorer inom förbättringsverksamhet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Victor Axelsson; Shabnam Ismailova; [2020]
    Nyckelord :Förslagssystem; Förbättringsarbete; Ständiga förbättringar; Medarbetardriven innovation; Anställdas kreativitet;

    Sammanfattning : Innovation och förbättringar är kritiska komponenter för verksamhetsutveckling och EDI anses vara ett värdefullt koncept inom utveckling. Dock brister många företag i sin kapacitet att generera och implementera EDI och andra former av förslag från medarbetare. LÄS MER