Sökning: "designprocessen"

Visar resultat 21 - 25 av 652 uppsatser innehållade ordet designprocessen.

  1. 21. Designsystemets potentiella roll i en webbyrås verksamhet : Ett designarbete med fokus på tillämpningen av en förebildsanalys

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Lovisa Harald; Jonna Åström; [2023]
    Nyckelord :Designsystem; Användarvänlighet; Förebildsanalys; UI- design; UX-design;

    Sammanfattning : Företag som Airbnb, Google och IBM har förändrat sättet de designar digitala produkter på genom att integrera sina egna unika designsystem. Med hjälp av repeterbara komponenter, tillsammans med en uppsättning standarder som vägledning för hur dessa komponenter ska nyttjas, har alla dessa företag kunnat effektivisera skapandet och innovationen inom sina designteam. LÄS MER

  2. 22. Efficient FE Modeling of Large Casted Parts

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion

    Författare :Lalitha Swetha Amirapu; Haswanth Yalamanchili; [2023]
    Nyckelord :FE modeling; Large casted parts; Meshing techniques; Mid-surface modeling; FE-modellering; Stora gjutna delar; Meshing-tekniker; Mid-Surface modellering;

    Sammanfattning : The design and analysis of large casted parts present significant challenges due to their complex geometry. Finite Element (FE) modeling is a vital tool for understanding the performance of casted components. However, the computational requirements associated with these parts often lead to excessive processing times and resource utilization. LÄS MER

  3. 23. Utveckling av tillgänglighet för folieringsutrustning

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Anna Bjälke; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport handlar om ett examensarbete där slutprodukten är enförvaringsvagn för folieringsutrustning som kan brukas som en stege att gå uppför och sitta på samt lättillgänglig förvaring av diverse verktyg.Rapporten är uppdelade i avsnitt. LÄS MER

  4. 24. A designer-driven approach to procedural generation tools for level design

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Max Truedsson; [2023]
    Nyckelord :Master Thesis; Game development; Game Design; Procedural generation; PCG; Level creation; Art Tool; 3d Environment design; Master Examensarbete; Spelutveckling; Speldesign; Procedurell generering; PCG; Spelbana Konstruktion; Konst verktyg; 3d miljö design;

    Sammanfattning : Game development is a multifaceted field that involves both traditional software practices and creative work. It is characterized by its iterative and time-consuming process where prototypes are created and then evaluated. This is especially true for creating 3D environments, where it is difficult to evaluate the quality before it is completed. LÄS MER

  5. 25. En dag ska vi dö, alla andra ska vi leva : Digital tjänsteutveckling för ökad egenmakt hos kroniskt sjuka

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Hannah Sundqvist; Dajana Sabljak; [2023]
    Nyckelord :Digitala tjänster; egenmakt; kroniskt sjuk; empowerment;

    Sammanfattning : Världen har en åldrande befolkning vilket innebär att kroniskt sjuka patienter i framtiden kommer attöka. Detta ställer krav på sjukvården att snabba på utvecklingsarbetet med digitala tjänster för att kunnastötta patienternas känsla av egenmakt, att de har kontroll och makt i sin vårdprocess. LÄS MER