Sökning: "detaljhandel sällanköpsvaror"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden detaljhandel sällanköpsvaror.
1. Att inspirera och interagera: Utforskning av showroom-formatets värdeskapande aspekter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Inledning: Denna studie undersöker förändringar i konsumtionsvanor till följd av digitaliseringen samt betonar behovet av anpassningsbara butiksformat. I synnerhet undersöks showroom-formatet och dess värdeskapande aspekter från konsumenternas perspektiv. LÄS MER
2. Sällanköpshandeln i förändring - En fallstudie om fysiska och digitala kanalers funktioner och utmaningar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Sällanköpshandeln i förändring - En fallstudie om fysiska och digitala kanalers funktioner och utmaningar. Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Mimer Berg, Ellen Fries, Jacob Lilja Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Digitalisering, detaljhandel, digital kanal, fysisk kanal, omni-channel Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilka funktioner fysiska och digitala kanaler har för detaljhandelsföretag inom segmentet för sällanköpsvaror i dagens digitaliserade handelsklimat samt vilka utmaningar som föreligger. LÄS MER
3. Vägen till externhandel
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : Etableringen av externhandeln i svenska kommuner har ökat under senare år och flera kommuner har projekt som ligger i startgroparna. Mellan åren 2000 och 2005 dubblerades antalet områden med handel i externa lägen (2008, Länsstyrelsen i Skåne län). Sedan 2000 har 64 nya köpcentrum öppnats runt om i landet. LÄS MER
4. Butikskoncept "Den nya lilla svarta" : Butikens nya och viktiga roll
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande; FöretagsekonomiSammanfattning : Problemformulering: Vilka faktorer är viktiga för medelstora företag inom detaljhandeln för att utforma ett serviceinriktat butikskoncept som en strategi för långsiktig överlevnad? Syfte: Att analysera och utvärdera hur tre medelstora företag fattar strategiska beslut för att utforma butikskoncept och hur kunderna upplever butikskoncept. Metod: Denna studie har utgått från en kvantitativ ansats med kvalitativa inslag. LÄS MER
5. Handeln i Hofors : En undersökning om detaljhandelns framtid
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Mitt syfte med den här uppsatsen var att undersöka hur framtiden för detaljhandeln ser ut i Hofors. Metod: Genom en kombination av kvalitativ och kvantitativ metod samlade jag det empiriska material som behövde för att få en bild av läget i Hofors. LÄS MER