Sökning: "dienstleistungen"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet dienstleistungen.

  1. 1. Eftermarknadsservice - En hård nöt att knäcka : En kvalitativ studie om eftermarknadsservice och dess roll för olika funktioner inom företaget

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Emma Kragelund; Louise Danell; [2017]
    Nyckelord :After sales services; service; knowledge; innovation; necessary evil; organisational structure; organisational culture; Wissen; innovation; Kundendienst; dienstleistungen; verkauf; Erkenntnisse; organisatorischer Aufbau; Aufbauorganisation; Unternehmenskultur; Eftermarknadsservice; eftermarknad; service; kunskap; innovation; onödigt ont; organisationsstruktur; organisationskultur;

    Sammanfattning : Bakgrund: Eftermarknadsservice har både i tidigare forskning och praktiken länge setts som en svårkontrollerad funktion och även ett nödvändigt ont. Som en potentiell källa till konkurrenskraft genom innovation, marknadsföring, ökad kundnöjdhet och lönsamhet ställer vi oss därför frågan varför företag inte lyckas uppnå eftermarknadsservicens fördelar. LÄS MER

  2. 2. Can values drive value for sustainable business? : An analyzing and interpreting case study of Konsum Värmland Value-creation

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Madeleine Zetterberg; [2007]
    Nyckelord :Service Management; Values-based management;

    Sammanfattning : Abstract Historically, value was believed to be created and embedded in the manufacturing process, implying that companies were the creators of value. Conversely, the notion of value-creation changed during the last decades and has implemented the customer orientation and service centred view. LÄS MER