Avancerad sökning

Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 16. Mottagande med hinder : En kvalitativ studie av rektorers och deras chefers berättelser om mottagande av nyanlända elever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Viktoria Lundström; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att analysera rektorers och deras chefers berättelse om mottagande av nyanlända elever. Metoden som har använts för att samla in empiriskt material för studien, är kvalitativa intervjuer. LÄS MER

  2. 17. Hur tas nyanlända elever emot i skolan? : Introduktion och praktiskt bemötande i klassrummet av nyanlända elever i grundskolans tidiga år

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Camilla Severin; Malén Bergner; [2016]
    Nyckelord :Nyanlända; bemötande; interkulturellt förhållningssätt; förutsättningar; kartläggning;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att söka kunskap om lärares förhållningssätt vid bemötande av nyanlända elever i skolan och hur elevernas bakgrund tillvaratas i undervisningen. Nyanlända elever slussas in i den svenska skolan på olika sätt idag, via förberedelseklass eller direktintegrering. LÄS MER

  3. 18. Direktintegrering av nyanlända elever : Ur lärares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Evelina Engblom; Emilie Jutehed; [2015]
    Nyckelord :Elever; Nyanlända; Direktintegrering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 19. En skola för alla? : En undersökning om hur sex olika kommuner arbetar med utbildning för nyanlända elever

    Kandidat-uppsats, Lärarutbildningen

    Författare :Emelie Henriksdotter; EvaKarin Häggblom; [2008]
    Nyckelord :Nyanländ elev; integrering; förberedelseklass; direktintegrering;

    Sammanfattning :   The Swedish school of today reflect the society we live in. We live in a multi cultural society and in our schools there are pupils with different backgrounds, cultures and mother tongue, which make it necessary for every teacher to treat every single pupil’s need and condition. LÄS MER