Sökning: "e games"

Visar resultat 1 - 5 av 178 uppsatser innehållade orden e games.

  1. 1. Att skapa livslång hälsa : En kvalitativ studie om hur gymnasielärare arbetar med hälsa i ämnet idrott och hälsa

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Elise Jansson Forsman; Lucas Jahjah; [2024]
    Nyckelord :Health; Practical Education; Assessment; Healthying; learning by doing; Hälsa; Praktisk undervisning; Bedömning; Hälsoförmåga; Upplevelsebaserad pedagogik;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar  Studien syftar till att undersöka hur gymnasielärare i ämnet idrott och hälsa förmedlar och befäster praktisk kunskap hos elever med syfte att skapa livslång hälsa. Studiens frågeställningar: Hur arbetar gymnasielärarna praktiskt med hälsa i ämnet idrott och hälsa och hur bedöms de praktiska momenten i hälsa i ämnet idrott och hälsa? Teori och Metod Studien har en kvalitativ ansats, med semistrukturerade intervjuer som datainsamlingsmetod där intervjuguiden skapats utifrån teorin om learning by doing samt begreppet healthying. LÄS MER

  2. 2. How distributional equity affects evolutionarily sustainable landscape management

    Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskap

    Författare :Malin Johansson; [2023-12-14]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As the human population rapidly grows, ensuring food availability for everyone will require substantial agricultural intensification in a sustainable manner. This must however be achieved without negatively impacting ecosystems or stakeholders' (e.g. farmers) livelihoods. LÄS MER

  3. 3. Analysis of Mutable Game Environments Built on a Tetrahedral Mesh : Tetras, a Potential Alternative to Voxels

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Noah Tell; [2023]
    Nyckelord :Voxels; Tetrahedron; Tetrahedral Mesh; Tetrahedralization; Tessellation; Mutable Environment; Editable Terrain; Deformable Environment; Boolean Operations; Real-Time; Computer Games; Computational Geometry; Voxlar; Tetrahedror; Tetrahedralisering; Tessellering; Formbar Terräng; Booliska Operationer; Realtid; Datorspel; Beräkningsgeometri;

    Sammanfattning : Historically 3D game environments have almost always been immutable. Mutable environments are a technical challenge that will affect performance. For games of the future to continue approaching realism, mutable environments are an essential step. LÄS MER

  4. 4. Leveling Up the Playing Field: Exploring the Strengths and Weaknesses of AI-Generated Content in Game Development

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Martin Kings; Simon Täcklind; [2023]
    Nyckelord :Game Development; AI; ChatGPT; DALL-E; Content Generation; Evaluation;

    Sammanfattning : The development of video games is a long and expensive process, and it is not uncommon for studios to require their workers to work overtime to meet deadlines, resulting in stressful work environments and reduced worker performance. Recent advancements in artificial intelligence (AI) research have people excited that perhaps this might change. LÄS MER

  5. 5. State-Sponsored Gambling Advertising

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Otto Lundbergh; Oliver Ohlin; [2023]
    Nyckelord :Swedish Gambling Market; Gambling Advertising; Svenska Spel; Share of Voice;

    Sammanfattning : Gambling in Sweden is increasing and is a large issue for both individuals and the state. The largest actor on the Swedish market is the state-owned company Svenska Spel which offers gambling services online and with a monopoly runs casinos and physical slot machines. To promote their games, Svenska Spel advertises through multiple channels. LÄS MER