Sökning: "effective leadership"

Visar resultat 21 - 25 av 445 uppsatser innehållade orden effective leadership.

  1. 21. The Role Of Leaders In Integrating Diversity And Inclusion Within An Organization : A qualitative study on the organizational level from a Swedish Perspective

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ashadul Alam Molla; Jannatun Nur Shawlin; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This qualitative study examines the critical role of leaders in integrating diversity and inclusion within organizations from a Swedish perspective. With increasing globalization and multiculturalism, organizations worldwide have recognized the importance of fostering diverse and inclusive work environments. LÄS MER

  2. 22. Digital Transformation within Manufacturing Companies : An Empirical Study of the Factors Affecting Digital Transformation Using Digital Maturity Model

    Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Vida Rashidi; Tanvi Kiran Patil; [2023]
    Nyckelord :Industry 4.0; Digitalization; Digital Transformation; Maturity Model; Strategy;

    Sammanfattning : Manufacturing companies are undergoing a digital transformation as the fourth industrial revolution progresses. These companies strive to track their progress in the transformation, understand the affecting factors, and formulate an effective strategy for the transformation. LÄS MER

  3. 23. Digital Leadership Capabilities for successful Digital Transformation- Cultural perspective : How do digital leaders' experiences and perspectives on the capabilities needed for successful digital transformation in tech firms differ across different cultural contexts?

    Magister-uppsats, Jönköping University

    Författare :Kiran Raza; Sai Madhavi Palle; [2023]
    Nyckelord :Digital transformation; Digital leadership capabilities; Leadership; Digital leader;

    Sammanfattning : Introduction: Digital transformation has had a significant impact on the way businesses operate and interact with their clients. The advent of digital technologies has brought about unprecedented changes in customer behavior, necessitating continuous adaptation and transformation to maintain competitiveness. LÄS MER

  4. 24. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jonatan Hagberg; Philip Russell; Emil Larsson; [2023]
    Nyckelord :Big Data analytics; more effective marketing; competencies; Big Data analytics capabilities; dynamic capabilities; market capabilities; material resources; intangible resources; human skills; Big Data analytics; effektivare marknadsföring; kompetenser; Big Data analytics förmågor; dynamiska förmågor; marknadsrelaterade förmågor; materiella resurser; immateriella resurser; mänskliga förmågor;

    Sammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  5. 25. Ledarskap för ökat ekonomiskt ansvar hos yrkesarbetare i byggbranschen.

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Oscar Rosenhamer; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SammanfattningRapporten syftar till att skapa en förståelse för ekonomiskt ansvarstagande hos yrkesarbetare i byggbranschen och behandlar hur detta kan uppmuntras och förstärkas genom riktat ledarskap. Inledningsvis redogör rapporten för olika relevanta ledarskaps och utvecklings-teorier. LÄS MER