Sökning: "effektivisera service"

Visar resultat 1 - 5 av 183 uppsatser innehållade orden effektivisera service.

  1. 1. Hur kan Lean service management användas för att förbättra kundnöjdhet och effektivisera produktion- och uppföljningsskedet av byggprocessen?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :André Andersson; Elias Strandell; [2023]
    Nyckelord :Lean; Waste management; Lean service management; Customer satisfaction; Construction; Real estate companies;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute to an increased understanding of the application of Lean service management in the production and monitoring phase of the construction process within real estate companies. The research questions investigate how Lean service management can improve customer satisfaction and efficiency, what obstacles can arise during implementation, and how Lean can develop in the future. LÄS MER

  2. 2. HR-transformation: Det värdeskapande HR-arbetet? : En HR-transformation ur två perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Frida Axelsson; Jennifer Fix Olsson; [2023]
    Nyckelord :HR-transformation; shared service; reorganization; and effects of HR- transformation; HR-transformation; shared service; omorganisering och effekter av HR- transformation;

    Sammanfattning : Human Resources arbetet har präglats av ständiga förändringar och ställt krav på organisationers anpassning till utvecklingen vilket främst skett genom framtagna modeller. Konceptet HR-transformation och modellen shared service har fått stort genomslag i Sverige där fokuset varit på att centralisera och effektivisera HR-arbetet. LÄS MER

  3. 3. BANKKUNDERS INSTÄLLNING TILL AI-BASERADE TJÄNSTER : En kvantitativ marknadsundersökning om svenska kunders inställning till användning av AI inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Axelina Skantz; Urcil Ngongo; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie har genomförts med syftet att undersöka svenska privatkunders inställning till AI-baserade banktjänster och vidare undersöka om de demografiska faktorerna ålder, köneller utbildning utgör en betydande skillnad på inställningen. Bankkundernas inställning till övergången av allt mer automation och AI-baserade lösningar inom banken är viktig och kan påverkas av faktorer såsom förtroende, användar   nytta samt tjänstens syfte. LÄS MER

  4. 4. Designlösning för ett effektivare arbete inom service

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Rebecca Larsen; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport är en sammanställning av ett examensarbete genomfört i samarbete med Valmet AB. Samarbetet har gjorts med syftet att med hjälp av en tjänstedesignprocess effektivisera servicegruppens arbetssätt och på så vis minska påfrestningarna gruppen idag uttrycker. LÄS MER

  5. 5. Arbetsförmedlare i det mångkulturella samhället : -En studie om hänsynstagande till mångkulturell vägledning inom Arbetsförmedlingen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Filip Jankovic; [2023]
    Nyckelord :Arbetsförmedlingen; mångkulturalism; mångkulturell vägledning; nyanlända; studie- och yrkesvägledning;

    Sammanfattning : Etableringsreformen ger Arbetsförmedlingen ett ansvarsfullt uppdrag där ständiga innovationer syftar till att effektivisera arbetsförmedlarnas arbete med nyanlända. Problematiken kopplas till arbetsförmedlarnas handlingsutrymme i vägledningsarbetet som avgränsas på grund av en rad olika administrativa arbetsuppgifter samt det stora antalet klienter. LÄS MER