Sökning: "Lean service management"
Visar resultat 1 - 5 av 120 uppsatser innehållade orden Lean service management.
1. Ett digitalt ekonomiskt bistånd - De ”nya arbetssätten”
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : The purpose of this thesis is to highlight the experiences of social workers regarding the ongoing impact of digitalization on the administration of economic assistance within social services. The literature presented discusses how digitalization influences social workers and clients in the current workplace. LÄS MER
2. Hur kan Lean service management användas för att förbättra kundnöjdhet och effektivisera produktion- och uppföljningsskedet av byggprocessen?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute to an increased understanding of the application of Lean service management in the production and monitoring phase of the construction process within real estate companies. The research questions investigate how Lean service management can improve customer satisfaction and efficiency, what obstacles can arise during implementation, and how Lean can develop in the future. LÄS MER
3. Hur kan banker effektivisera sin verksamhet genom att minska ineffektiv användning av resurser? : En studie om svenska bankers möjlighet att effektivisera sin verksamhet.
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Lean production har under lång tid haft en väsentlig koppling till Toyota Production System (TPS) som förknippas med tillverkningsindustrin. Vid senare skede har lean production utvecklats och format sig till tjänsteföretag i form av “lean service” som bankbranschen har fått fäste om. LÄS MER
4. Processbaserad utveckling : En fallstudie för att mäta produktionsprocessen i en avdelning.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Studien handlar om att undersöka ett förbättringsområde i den valda avdelningen i organisationens produktionsprocess. Förbättringsarbetet är baserat på problem som uppstår hos medarbetarna vid produktionen. Studien är kvalitativ vilket innebär att informationen samlas genom intervjuer och observationer. LÄS MER
5. Flödeseffektivisering av däckbytesprocess : En fallstudie inom produktion
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie har undersökt och identifierat vilka utmaningar och slöserier som en däckbytesprocess står inför. Förvaltningen som författarna valt att pröva teorier på är Servicekontoret i Borås Stad. Produktionsprocessen i fråga är: Däckbytesprocessen. LÄS MER