Sökning: "engelska undersökning"
Visar resultat 21 - 25 av 281 uppsatser innehållade orden engelska undersökning.
21. Engelska i och utanför skolan : Hur elever i åk 9 lär sig engelska och hur det påverkar deras motivation i klassrummet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Elever möter det engelska språket både utanför och i skolan på olika sätt. Kontakten med språket i olika situationer utanför skolan bidrar till en form av inlärning som genererar olika slags kunskaper, erfarenheter och motivation hos eleverna. LÄS MER
22. "For the fifty-eleventh time" : Examining cross-linguistic properties of hyperbolic numerals and quasi-numeral expressions through parallel text extraction
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för lingvistikSammanfattning : In some languages, vague and exaggerated quantities can be represented using certain conventionalised numeral expressions with cross-linguistically varying values, such as Danish hundredesytten "117". Hyperbolic quantities can also be expressed using other quantifier expressions (such as English zillion) which, while they do not denote a specific numerical value, have both structural and functional similarities with exact numerals. LÄS MER
23. Okulära och neurooftalmiska manifestationer till följd av Covid-19 : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medicin och optometri (MEO)Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna litteraturstudie var att belysa vilka okulära och neurooftalmiska manifestationer Covid-19 (SARS-CoV-2) kan orsaka. Ett sekundärt syfte var dessutom att lyfta fram de direkta och indirekta symtom och problem som en optiker bör vara medveten om vid undersökning av patienter som har drabbats av en SARS‑CoV‑2-infektion. LÄS MER
24. Digitala verktyg i engelskundervisning : En studie av engelsklärares upplevelser och utmaningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka sex engelsklärares attityder till användning av digitala verktyg i undervisning i grundskolan, samt vilka digitala verktyg som används i engelskundervisningen. Dessutom undersöks hur arbetet med digitalisering går till i grundskolan inom ämnet engelska. LÄS MER
25. Investigating the Impact of Teacher-given Formative Feedback in ESL Draft Writing
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : This paper examines the impact of teachers' formative feedback on intermediate drafts on student writing development and its interrelationship with summative assessment. Formative feedback is advocated for its benefits on learners writing development; however, its usage in writing instruction at the upper-secondary level is met with frustrations from teachers and students alike. LÄS MER