Sökning: "examensarbete systemutveckling"

Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade orden examensarbete systemutveckling.

  1. 11. Agil Systemutveckling : En studie av kravhantering och beställarroll i agila angreppsätt

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Amirzadeh Hamed; Khalaf Beigi Reza; [2013]
    Nyckelord :Project; waterfall model; agile methods; scrum; DSDM; XP; system development; project management; traditional project management; agile project management; requirements specification process; the costumer role; Projekt; vattenfall modell; agila metoder; scrum; DSDM; XP; systemutveckling; projektledning; traditionell projektledning; agil projektledning; kravspecifikationsprocess; beställarens roll.;

    Sammanfattning : This paper is a degree project on the C-level, 15 points at University West, Department of Business and IT dept. Informatics. This study is about agile methodology and its impact on IT projects. Requirements management is a process within an IT project, where customer has certain requirements that must be met by an IT system. LÄS MER

  2. 12. BEHOVEN KRING ETT ANVÄNDBART BELÄGGNINGS- OCH BEMANNINGSSYSTEM : En användarcentrerad utveckling av ett internt beläggnings- och bemanningssystem på ett medelstort IT-konsultföretag.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)

    Författare :Frida Morberg; Johanna Schyl; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I detta examensarbete genomförs en användarcentrerad designprocess med mål att utvärdera olika arbetsmetoder som används för att skapa ett förslag till ett beläggnings- och bemanningssystem, i form av en prototyp, för IT-konsultföretaget Valtech AB. Under arbetet har vi försökt att utreda hur bra dessa arbetsmetoder är för att identifiera användarna och deras behov men även att analysera vilka designmoment som är viktiga för att systemet ska bli användbart. LÄS MER

  3. 13. Utveckling av terräng ochpartikeleffekter med Lightweight Java Game Library (LWJGL)

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Daniel Härnberg; Gustav Wiiala; [2012]
    Nyckelord :LWJGL; Lightweight Java Game Library; OpenGL; Terrain; Heightmap; Particle effects; Particle system; Vertex Buffer Object; LWJGL; Lightweight Java Game Library; OpenGL; Terräng; Höjdkarta; Partikeleffekter; Partikelsystem; Vertex Buffer Object;

    Sammanfattning : Denna rapport ar resultatet av ett examensarbete som har utforts vid institutionen for informationsoch kommunikationsteknik, Kungliga Tekniska Hogskolan (KTH), och omfattar 15 hp. Rapporten presenterar ett arbete dar examensarbetarna har utvecklat en terrang med hojdskillnader och ljussattning, partikeleffekter (CPU-GPU implementering) som liknar ett fyrverkeri, partikeleffekter (GPU implementering) som visar olika monster samt en kamera for att kunna observera spelvarlden fran alla mojliga olika vinklar i 3D med API:et Lightweight Java Game Library (LWJGL). LÄS MER

  4. 14. SharePoint som applikationsplattform

    M1-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Johan Schedin Jigland; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SharePoint 2010 is a very complicated platform. In the following essay we try to figure out in which way SharePoint 2010 can be used as a application framework rather than retail product. Different strengths and weaknesses are considered and we try to look into which areas SharePoint 2010 is a good choice for development. LÄS MER

  5. 15. Utveckling av terräng och partikeleffekter med Lightweight Java Game Library (LWJGL)

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Daniel Härnberg; Gustav Wiiala; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport är resultatet av ett examensarbete som har utförts vid institutionen för informationsochkommunikationsteknik, Kungliga Tekniska Högskolan (KTH), och omfattar 15 hp. Rapportenpresenterar ett arbete där examensarbetarna har utvecklat en terräng med höjdskillnader ochljussättning, partikeleffekter (CPU-GPU implementering) som liknar ett fyrverkeri, partikeleffekter(GPU implementering) som visar olika mönster samt en kamera för att kunna observera spelvärldenfrån alla möjliga olika vinklar i 3D med API:et Lightweight Java Game Library (LWJGL). LÄS MER