Sökning: "explicit reading strategy instruction"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden explicit reading strategy instruction.

  1. 1. The Use and Effects of Explicit Reading Strategies in the EFL Classrooms of Upper-Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Angelica Bercic; Petter Gleisner; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The study aims to investigate the impact of reading strategies within the EFL educational context. It emphasises their implementation within the educational context of English as a Foreign Language (EFL) in upper-secondary schools, addressing the current decline of adolescents’ reading comprehension in English. LÄS MER

  2. 2. Learning to Read at the Upper Secondary Level : A Mixed-Method Study of Teachers’ Use of Literature to Enhance Reading Comprehension in the Upper Secondary EFL Classroom in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Maha Haidar; [2022]
    Nyckelord :Teaching Literature; Reading Comprehension; Reading Strategies; English as a Foreign Language EFL ;

    Sammanfattning : This study aims to explore the use of literature to enhance students’ reading comprehension abilities in the upper secondary EFL classroom in Sweden. The study uses a mixed method of teacher survey and teacher interviews to answer the three research questions: (1) How often do teachers use literature to enhance students’ reading comprehension abilities? (2) What kinds of literature are used when the purpose is to enhance students’ reading comprehension abilities? And (3) How do EFL teachers teach literature when the purpose is to enhance students’ reading comprehension abilities? The study finds that upper secondary school teachers in Sweden use literature in various ways to enhance students’ reading comprehension abilities. LÄS MER

  3. 3. Läsa för att förstå eller förstå för att kunna läsa? : En komparativ studie av lärares undervisning om lässtrategier i klasser med olika andel flerspråkiga elever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Ebba Andersson; Johanna Vinter Palmqvist; [2020]
    Nyckelord :Lässtrategier; läsförståelse; flerspråkighet;

    Sammanfattning : Flerspråkiga elevers resultat i internationella läsförståelsetester visar att de halkar efter i jämförelse med elever som har svenska som modersmål. Syftet med denna studie är att belysa skillnader i hur lärare undervisar om lässtrategier i klasser med olika andel flerspråkiga elever. LÄS MER

  4. 4. Teachers’ Thoughts and Students’ Strategies : An empirical study on Swedish upper-secondary students’ andteachers’ perception on reading comprehension

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Samir Sibahi; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Previous studies have shown that explicit reading strategy teaching has positive effects on English second language (ESL) students’ reading comprehension. However, Swedish upper- secondary students’ attitudes towards English reading comprehension classes are relatively unknown. LÄS MER

  5. 5. Sätt ord på dina tankar! : En kartläggning av fyra lärares verbala bemötande inom stöttning i explicit läsförståelseundervisning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Jenny Odelius; Hugo Gunnarsson; [2016]
    Nyckelord :scaffolding; explicit reading strategy instruction; modeling; stöttning; explicit läsförståelsestrategiundervisning; modellering;

    Sammanfattning : A study of four teachers´ verbal scaffolding in explicit reading comprehension Reading is an absolutely crucial skill to cope with everyday life in Sweden as well as other information societies. Therefore reading comprehension becomes the core of the entire educational system. LÄS MER